Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse
sõnul on riigimaanteede rahastamine säästueelarve tõttu kahanenud 3,618
miljardilt 3,292 miljardini.
„See 326 mln krooni vähendamine tuleb investeeringute arvelt,“ ütles Sõrmus maanteeameti pressikonverentsil.
Sellegipoolest ei kavatseta ühtegi objekti ära jätta. „Enamus objektidel on tööd alustatud või riigihange välja kulutatud. Riigi eelarve seadus võimaldab, et objektid lähevad käima ja tasumine toimub 2009. aastal,“ selgitas Sõrmus. Vaid Paldiski Lõunasadama ristmikule maantee ja raudtee eritasemelise ristmiku ehitamine lükkub edasi.
„Selle aasta tendents on ka see, et kui objekti maksumuseks on planeeritud 100 mln krooni, siis kipub kätte tulema 10-15 mln odavamalt ja pakkumisi on rohkem,“ viitas Sõrmus, et ehitushinnad on langenud. Isegi hiinlased tahtsid tema sõnul siia teed ehitama tulla.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.