• 25.03.08, 19:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuse hinnatõus toob turbopropellerlennukid tagasi

Lennukikütuse hinna tõustes rekorditeni ja lennufirmade üritades kasumlikkust säilitada on näha väheglamuurse, kuid kütusesäästlikuma lennukitüübi tagasitulekut kohalikele liinidele.
Kuni hiljutise ajani pidasid paljud lähiliine teenindavad firmad plaane saata propellerlennukid ajalukku ja minna üle täielikult reaktiividest koosnevale lennukipargile, mis pakub ka reisijatele mugavamat lendu, kirjutas Associated Press. Ent propellerlennuk tarbib sarnases mõõdus reaktiivist veerandi kuni kolmandiku vähem kütust. Kuigi turbopropellerlennukite uusim põlvkond on pääsenud turbulentsiprobleemist ja pakub ka vaiksemat salongi, on analüütikute sõnul lennufirmade põhiprobleemid majanduslikku laadi, mitte aga hoolitsus reisijate mugavuse eest. Näitena plaanis Luksemburgi rahvuslik lennukompanii 2000.a. minna propellerlennukitelt üle reaktiividele. Aastaks 2006 oli see kava maha maetud ja Bombardier`ilt telliti uusi Q-400 lennumasinaid.
Reaktiivlennukite kütuse aastaga 60-70% tõusnud hinna juures ei ole nende kasutamine lühilendudel enam hea äri, nentis Nexa Capital Partners` lennundusanalüütik Michael Dyment.
Propeller-reisilennukite allesjäänud tootjad Kanada Bombardier ja Prantsuse ATR toodavad tänavu 140 lennukit võrreldes eelmise aasta 100 ja 2002.a. vaid 26 lennukiga. Uue aastatuhande algul panid mitu turbopropellerlennukite tootjat, sealhulgas Fokker ja Saab, uksed kinni või loobusid sellest tooteliigist.
Lennundusasjatundjad on märkinud propellerlennukite laienevat kasutamist lennufirmade Lufthansa, Alaska Air, Air France ja Qantas pisemate partnerite ja tütarfirmade poolt, kus need toimetavad kohale reisijaid reaktiivlennukeid kasutavate liinide jaoks.
Kohalike lendude sektor on kenasti kasvanud, 2007.a. maailmas kokku 8%.
Bombardieri ja ATRi tulevik paistab kena, sest analüütikute ennustusel vajatakse aastail 2007-2016 kohalikele liinidele 1500 nende tehtud uut lennukit. Põhjamaade lennufirma SAS taganes oma otsusest pärast hulka maandumisel juhtunud ohtlikke intsidente Bombardier Q-400 kasutamisest loobuda.
Tootjaga jõuti hoopis kokkuleppele 27 selle lennuki uue parandatud mudeli soetamises koos optsiooniga veel 24 lennumasinale, tehingu koguväärtus ulatub 1,75 mld dollarini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele