• 05.02.08, 11:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ei ole nali: auto, mis sõidab puhta õhu jõul

Pärast paarkümmend aastat nähtud vaeva ja paljusid ummikussejooksnud katsetusi on tõeks saamas uskumatuna tunduv sõiduriist – auto, mis sõidab puhta õhu jõul.
Omal ajal vormel 1 meeskonnas insenerina töötanud Guy Négre asutas 1990ndate algul firma Moteur Developpement International (MDI), kes algatas esmapilgul ulmelisena kõlava ettevõtmise – luua puhta õhu jõul töötav auto, kirjutas SL Õhtuleht.
Tegu pole siiski millegi ebamaise ega ufolikuga, sest MDI otsustas auto liikuma panna suruõhuga. Idee näis lihtne: mitmesajabaarine suruõhurõhk pidi panema sisepõlemismootori sarnase jõuallika kolvid liikuma, need omakorda väntvõlli pöörlema ning siis jäi üle ainult mootori jõud käigukasti vahendusel vedavatele ratastele kanda.
Suruõhuauto pidi saama tublisti odavam kui elektriauto, sest teele kaasa võetav energia ei talletu kallisse akusse, vaid üsna odavasse kõrgsurveballooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tootmisküpse õhuauto loomiseks kulus aga tublisti üle 10 aasta, mille jooksul kuni 50liikmeline insenerimeeskond jõudis katsetada tervelt kümmekonda mootorivarianti. Kõige odavam kolmekohaline lahtine auto OneCat maksab MDI väitel 55 000 krooni, selle täiskerega kuni kuuekohaline variant aga 83 000 krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele