Pärast paarkümmend aastat nähtud vaeva ja
paljusid ummikussejooksnud katsetusi on tõeks saamas uskumatuna tunduv
sõiduriist – auto, mis sõidab puhta õhu jõul.
Omal ajal vormel 1 meeskonnas insenerina töötanud Guy Négre asutas 1990ndate algul firma Moteur Developpement International (MDI), kes algatas esmapilgul ulmelisena kõlava ettevõtmise – luua puhta õhu jõul töötav auto, kirjutas SL Õhtuleht.
Tegu pole siiski millegi ebamaise ega ufolikuga, sest MDI otsustas auto liikuma panna suruõhuga. Idee näis lihtne: mitmesajabaarine suruõhurõhk pidi panema sisepõlemismootori sarnase jõuallika kolvid liikuma, need omakorda väntvõlli pöörlema ning siis jäi üle ainult mootori jõud käigukasti vahendusel vedavatele ratastele kanda.
Suruõhuauto pidi saama tublisti odavam kui elektriauto, sest teele kaasa võetav energia ei talletu kallisse akusse, vaid üsna odavasse kõrgsurveballooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tootmisküpse õhuauto loomiseks kulus aga tublisti üle 10 aasta, mille jooksul kuni 50liikmeline insenerimeeskond jõudis katsetada tervelt kümmekonda mootorivarianti. Kõige odavam kolmekohaline lahtine auto OneCat maksab MDI väitel 55 000 krooni, selle täiskerega kuni kuuekohaline variant aga 83 000 krooni.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.