Transpordi ametühingu juht Peep Peterson
ütles, et ametühingu juhatus kinnitas eilse töökokkuleppe napi
häälteenamusega.
"Neli häält oli vastu, kuus poolt ja üks juhatuse liige jäi erapooletuks," rääkis Peterson. Tema sõnul oli pooltargumendiks, et autotranspordis vähenebümbrikupalk ning bussisektoris tõuseb brutopalk väljaspool Tallinna 1500-2000 krooni.
"Mehed ütlevad, et ega pole viga," vahendas Peterson transporditöötajate hinnangut.
Palk tõuseb ka ületuleval aastal, kuid selle arvutamiseks lepiti Autoettevõtete liiduga kokku valem. "Teisel aastal onbussijuhi palk 75% esimese kahe kvartali Eesti keskmisest palgast," selgitas Peterson. Transporditöötajad said juurde ka lisateenimise võimalusi.
Hääletamisel oli vastuargumendiks see, et ei suudetud kinni pidada varem omakeskis kokku lepitud valulävest ning tehti täiendavaid järeleandmisi. Nii oli minimaalseks tunnipalgaks 42 krooni, kuid tööleppes kujunes selleks 41,80 krooni ehk 20 senti vähem.
"Ehk ta pidas silmas ühistranspordiettevõtteid," oletas Peterson, vastates Aripaev.ee küsimusele, keda Autoettevõtete liidu juht Ville Tori silmas pidas, kui viitas eile kahjumitele tuleva aasta esimeses pooles. "Mida suurem riigi mõju, seda suurem risk," selgitas Peterson ja lisas, et bussiettevõtted ei saa hinda tõsta vastavalt vajadusele nagu kaubaveoga tegelevad autotranspordiettevõtted.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.