• 17.11.07, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoakud kallinesid aastaga kaks korda

Paljud autoomanikud, kes lähevad külmade saabudes oma sõiduriista väsinud vooluallika asemele uut ostma, avastavad ehmatusega, et akude hinnad on lühikese ajaga tõusnud enam kui kahekordseks.
Viljandi kaupluse Auto-Moto juhataja ja omanik Andres Nurk tõi näiteks, et kui veel aasta tagasi sai enimkasutatava 55—60-ampertunnise sõiduautoaku 450—495 krooniga, siis nüüd maksab see 930 krooni ning varsti kerkib hind üle tuhande, kirjutas Sakala.
«Kõige odavam aku on meil praegu 865-kroonine, aga sellegi hind peaks lähematel päevadel tõusma,» nentis Nurk neljapäeval.
Tema sõnul on põhjus tooraine kallinemine maailmaturul ning selle on omakorda kaasa toonud pingeline olukord mitmes pliid tootvas piirkonnas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Akusid importiva Balti Autoosade aktsiaseltsi ostujuhi Jaanus Kuuse sõnul on plii hind kerkinud viimase poolteise aasta jooksul, kuid eriti suuri hüppeid on see teinud just viimasel ajal.
«Teise hinnatõusu põhjusena väidavad kõik tootjad, et nõudlus akude järele ületab tublisti tootmisvõimsust, sest uusi autosid lisandub üha ja ka vanad masinad vajavad uusi akusid,» rääkis Kuuse. «Arvatavasti tõuseb akude hind veelgi.»
Kuuse lausus, et inimestel ei ole siiski mõtet hakata akusid endale varuks ostma, sest need riknevad kasutuseta seistes korraliku hoolduseta kiiresti.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele