Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva
Line OÜ teatel sulgeb ettevõte oktoobri keskpaigas Ida-Virumaad ja Soomet
ühendanud Sillamäe-Kotka laevaliini, sest Venepartnerid lõpetasid
läbirääkimised pärast pronksiöö sündmusi.
Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on sulgemise põhjuseks suuresti edutult lõppenud läbirääkimised Vene partneritega, mis ei võimalda liinile otsemarsruuti. „Liini avades lootsime saavutada kokkuleppe Vene poolega, võimaldamaks laeval sõita Sillamäe ja Kotka vahelisel kõige otsemal marsruudil, mis läbib Venemaa territoriaalvete alla kuuluvat Suursaare ümbrust. Üle kahe aasta väldanud läbirääkimised lõpetas Vene pool aga pärast pronksiöö sündmusi sootuks,” ütles Frosch.
Froschi sõnul üritati läbirääkimisi tulutult uuesti alustada, viimase lootuse otsemarsruudile kustutas Venemaa teade tsiviilliiklusele olulisi distantsipiiranguid seadva radari paigaldamisest Suursaarele.
Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud vähendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra.
"Teise võimalusena oli Narva Line'il plaan suunata liin teenindama kolmnurka Sillamäe – Ust-Luga sadam – Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha," lisas Frosch.
Mullu auhinna „Ida-Virumaa Turismitegu 2006” pälvinud Sillamäe-Kotka laevaliin oli haaramas populaarsust turismireisijate seas, põhikliendid olid peamiselt kaubavedusid teostavad veokid, mille arv keeruliste suhete tõttu Venemaaga viimastel kuudel samuti vähenevat trendi näitas.
Parvlaev Vironia teeb viimase sõidu 19. oktoobril, Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul pakutakse kõigile laevameeskonna liikmetele tööd emafirma teistel liinilaevadel.
Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta 17. veebruaril. Laevaliini opereerimiseks asutas Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ ning lõi üle viiekümne uue töökoha. Regulaarne kaubaveoliiklus käivitus liinil mullu märtsi alguses, reisijate teenindamisega alustas ettevõte mais.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele