• 17.10.07, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pronksiöö sündmused sulgevad Narva Line Sillamäe-Kotka laevaliini

Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ teatel sulgeb ettevõte oktoobri keskpaigas Ida-Virumaad ja Soomet ühendanud Sillamäe-Kotka laevaliini, sest Venepartnerid lõpetasid läbirääkimised pärast pronksiöö sündmusi.
Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on sulgemise põhjuseks suuresti edutult lõppenud läbirääkimised Vene partneritega, mis ei võimalda liinile otsemarsruuti. „Liini avades lootsime saavutada kokkuleppe Vene poolega, võimaldamaks laeval sõita Sillamäe ja Kotka vahelisel kõige otsemal marsruudil, mis läbib Venemaa territoriaalvete alla kuuluvat Suursaare ümbrust. Üle kahe aasta väldanud läbirääkimised lõpetas Vene pool aga pärast pronksiöö sündmusi sootuks,” ütles Frosch.
Froschi sõnul üritati läbirääkimisi tulutult uuesti alustada, viimase lootuse otsemarsruudile kustutas Venemaa teade tsiviilliiklusele olulisi distantsipiiranguid seadva radari paigaldamisest Suursaarele.
Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud vähendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra.
"Teise võimalusena oli Narva Line'il plaan suunata liin teenindama kolmnurka Sillamäe – Ust-Luga sadam – Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha," lisas Frosch.
Mullu auhinna „Ida-Virumaa Turismitegu 2006” pälvinud Sillamäe-Kotka laevaliin oli haaramas populaarsust turismireisijate seas, põhikliendid olid peamiselt kaubavedusid teostavad veokid, mille arv keeruliste suhete tõttu Venemaaga viimastel kuudel samuti vähenevat trendi näitas.
Parvlaev Vironia teeb viimase sõidu 19. oktoobril, Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul pakutakse kõigile laevameeskonna liikmetele tööd emafirma teistel liinilaevadel.
Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta 17. veebruaril. Laevaliini opereerimiseks asutas Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ ning lõi üle viiekümne uue töökoha. Regulaarne kaubaveoliiklus käivitus liinil mullu märtsi alguses, reisijate teenindamisega alustas ettevõte mais.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele