6. juuni 2007
Jaga lugu:

Jõhvi lennuväli äratati ellu

Pärast 15 aasta pikkust vaheaega maandusid Jõhvi lennuväljal ja tõusid sealt taas õhku lennukid; sel puhul laupäeval korraldatud lennusõud käis uudistamas ligemale tuhat inimest, kirjutas Põhjarannik.

"Poleks uskunud, et lennunduse vastu nii suur huvi on," tõdes üks ürituse korraldajatest, Jõhvi linnavolikogu liige Kalev Naur. "See kinnitab, et Jõhvi lennuvälja elluäratamine on vajalik ja annab indu selle arendamisega edasi minna. Eesti ühel regionaalkeskusel peab olema oma lennuväli, see soodustab nii turismi kui äritegevuse arengut."

Naur tõusis laupäeval elus esimest korda väikelennuki kabiinis õhku ja sai sellest vapustava elamuse. "Alguses oli ikka päris kõhe, sest raputas kõvasti rohkem kui reisilennukis. Aga ülevalt avanenud võimsad vaated panid selle kähku unustama – Ida-Virumaa on taevast vaadates veelgi kaunim kui maa pealt. Nägin isegi oma kodumaja Kohtla-Nõmmel ära ja sain sellest piltigi teha," kirjeldas ta oma lendu.

Laupäeval maandus Jõhvis kuus väikelennukit, lisaks saabusid Eesti kaitsejõudude "moosiriiuliga" kohale tosin langevarjurit, kes tõid taevast alla lennuvälja taastamise käsile võtnud kolme omavalitsuse: Kohtla-Järve linna, Jõhvi valla ja Toila valla ning ettevõtmist toetava Ida-Virumaa kutsehariduskeskuse lipud. Sündmust käis uudistamas ligemale tuhat inimest, autode rivi palistas pikalt lähedusse jääva Jõhvi-Tartu maantee. Inimesed said lennukeid uudistada ja katsuda ning asjatundjad jagasid lahkesti selgitusi.

Jõhvi lennuvälja taasavamise algatas Eesti eakaim hobilendur, 70aastane Priidu Priks, kes alles mõned aastad tagasi lendurieksami sooritas. Selleks, et laupäeval saaksid lennukid taas Jõhvi tulla, oli tarvis vahepealsetel aastatel mättaid täis kasvanud karjamaal 600 meetri pikkune ja 30 meetri laiune lennurada ette valmistada. "Siia sai kevadel veetud paarkümmend isekallutaja koormatäit mulda ja suure rulliga pressiti mättad laiali. Teised piloodid kiitsid nüüd, et nii siledat maandumisrada polegi tarvis, aga püüdsime teha parimat, sest mu oma lennuõpetajad tulid ka siia," rääkis Priks, kelle sõnul langes lennurajalt rohu niitmine kolmapäeval kõige rajuma äikesetormi kätte. "Pärast käisin veel tekiga rohuhunnikuid ära vedamas."

Priidu Priksi sõnul tuleb nüüd hakata taotlema Jõhvi lennuvälja sertifitseerimist. "Põhilised nõuded on selleks täidetud. Tuleb paberid korda ajada ja tagada saabuvate lennukite valve. Kui tahame siin vastu võtta ka välismaalt saabuvaid lennukeid, siis peame saavutama kokkuleppe piirivalvega dokumentide kontrolliks," rääkis Priks, kes on mitu aastat käinud põhjalikult uurimas, kuidas on tegevus korraldatud teistel Eesti väikelennuväljadel.

Kuna huvi hobilennunduse vastu Eestis on kasvav ja see muutub üha rohkemale hulgale inimestele ka taskukohaseks, siis võiks Jõhvi lennuväljast Priksi arvates saada uute lendurite koolitamispaik. "Tallinna all on lennuliiklus nii tihedaks läinud, et seal pole harjutamiseks sobivat aega sugugi lihtne leida. Kuid väikelennukit enne kindlalt valitsema ei saa, kui 100-150 maandumist seljataga on. Siin oleks väga hea harjutada," märkis ta.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee