17. aprillist suunas Tallink seni
Tallinna-Helsingi liinil sõitnud aluse Kapella Paldisk-Kapellskäri liinile,
võttes sellega transpordiettevõtetelt võimaluse toimetada iga päev üle Soome
lahe ohtlikke veoseid.
Kapella oli nimelt liini ainus laev, millel võis iga päev regulaarselt ohtlikke veoseid vedada, kuna laeval on lahtine autotekk. Transpordiärimeestele on küll jäänud võimalus veoseid vedada teistel reisilaevadel nii Tallinna-Helsingi, Kotka-Sillamäe ja Paldiski-Hanko liinidel, kuid neil võib ohtlikke veoseid vedada vaid siis, kui laevadel on vähe reisijaid.
Nii saab näiteks Narva Line'i laevaga ohtliku veosega Sillamäelt Kotkasse ja tagasi vaid siis, kui laeval on reisijaid maksimaalselt 53 ehk mitte rohkem kui üks inimene laeva pikkuse kolme meetri kohta. Reisijate hulk aga on varieeruv, mistõttu ei saa transportijad neile võimalustele lootma jääda.
"Olen iga veose puhul eraldi transpordivõimalusi otsinud. Seni olen kõik tehtud saanud, kuid kas see ka järgmisel nädala õnnestub, ei tea. Meie tegevus onolukorrast väga häiritud," ütles rahvusvahelise kaubaveoga tegeleva ettevõtte Arbalt juhatuse liige Peep Parv.
Tema sõnul on Arbalt kasutanud nii Kotka-Sillamäe kui Paldiski-Hanko liini ning Eckeröline'i laevu, kuid kindlus puudub. Samuti teadis Parv rääkida, et osa transportijaid on hakanud juba kasutama ka maismaatransporti Peterburi kaudu.
Olukorra lahendamiseks võiks Parve sõnul Tallink liinile tuua uue, Kapella sarnase laeva, mis endise süsteemi taastaks.
"Situatsiooniga ei ole rahul ka soomlased. Näiteks on nördinud Soome autovedajate liit Kuormaautoliitto. Mitte keegi pole praegu Tallinkiga rahul," kurtis Parv.
Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne leidis, et laevade ümberpaigutamine erinevatel liinidel tõi endaga kaasa Kapella suundumise Rootsi liinile. Sarnast laeva ettevõttel esialgu Helsingi liinile kavas tuua ei ole. "Meil ei ole plaanis teha ohtlikele veostele spetsiaalseid reise. Sellega kaasnevad ranged erinõuded ning oleme praegu esimeseks prioriteediks seadnud reisijate ja tavakaupade veo," selgitas Lääne ning lisas, et kui ei oleks Kapellat rootsi liinile suunanud, siis oleksid selle liini vedajad veel pikemaks ajaks hätta jäänud. Tema hinnangul võiksid transportijad oma veosed ümber suunata näiteks Rootsi, Kapellskärikaudu.
Sillamäe ja Kotka vahel opereeriva Narva Line'i müügijuht Tiina Ansperi aga avaldas lootust, et peagi pakub ettevõte klientidele mõnevõrra enam kindlust. "Me ei ole seda küll veel välja kuulutanud, kuid oleme mõelnud, et võiksime hakata selekteerima nii, et teisipäevad ja neljapäevad jääksid enam kaubavedudele kui reisijatele," ütles Ansperi.
Samas ei osanud ta hinnata, kui suureks võib suvel kujuneda reisijate arv. Sellele vastavalt kavatseb Narva Line ka oma tööd ümber korraldada.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.