Schenker ASi juhatuse liige Meelis Arumeel
on vastu maanteeameti kavale piirata veoautode sõitmist Tallinn-Tartu maanteel.
"Olen totaalselt selliste piirangute vastu, see on poliitiliste emotsioonide ajel tehtud ostsus," ütles Arumeel.
"See tõstab kõvasti meie kulusid," ütles ta.
Arumeel märkis, et maanteeameti enda analüüs on näidanud, et Eesti kõige avariilisem tee on Tallinn-Paldiski maantee, mitte Tallinn-Tartu oma. "Miks seal siis liiklust ei piirata?", küsis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Arumeel lisas, et huvitav, kes seda sõitmist ja mittesõitmist seal siis veel kontrollima hakkab ja palju see resursse võtab.
Maanteeamet teatas, et kavatseb Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel keelata sõidukite ja autorongide liikluse Jüri liiklussõlmest Kärevere ristmikuni.
Piirang kehtiks reedeti ja pühapäeviti kella 13.00st kuni kella 21.00ni ja esmaspäeviti kella 05.00st kuni kella 09.00ni. "Just nendel aegadel toimub peamine Eesti tarbekaupade jaotus," ütles Arumeel.
Kui liiklemine Tallinn-Tartu maanteel piiratakse, tuleb sõita mööda Piibe maanteed. "See on aga talvel hooldamata, kolmanda kategooria tee ning siis võib hoopiski oodata liiklusõnnetuste arvu kasvu," ütles Arumeel.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.