• 22.09.06, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ametnik: nõue Tallinkile ja dotatsioon pole omavahel seotud

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ametniku sõnul ei ole seost sellel, et Tallinikilt nõutatakse välja tasumata makse ja et laevandusele määrati dotatsioonid järgmiseks aastaks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium esitas Tallinki ja tema tütarettevõtja AS Hansatee Cargo vastu hagi nõudega 33,5 miljonit krooni tasumata tuletorni- ja jäämurdetasude väljamõistmiseks ajaperioodi 2003 juunist kuni 2004 juuni eest.
Ministeeriumi õigusosakona juhataja Eva Vanamb ütles, et ministeerium ei nõustunud Tallinki poolt esitatud põhjendustega ning esitas hagi Tallinki vastu.
Ministeerium esitas hagi Tallinki vastu kohtusse juba juulis. "Millal istung määratakse, ei tea," ütles Vanamb.
Vanambi sõnul ei ole riik venitatud Tallinkilt tasude väljanõudmisega. "Kõik on seaduses sätestatud tähtaegade piires. Tegemist on väga keeruka kohtuasjaga, mistõttu nõudis ka selle ettevalmistus aega," märkis Vanamb.
Eelmise nädala neljapäeval võttis valitsus vastu otsuse hakata toetama laevandust. Laevandusele otsustati anda dotatsiooni 30 mln järgmisel aastal. Maksmata tasud ja dotatsioon jäävad samasse suurusjärku. "Need asjad ei ole mitte kuidagi õiguslikult seotud, tegemist täiesti erinevate juriidiliste küsimustega. Mõlemad küsimused elavad täielikult oma iseseisvat elu," ütles Vanamb.
Tallink Grupp pöördus 2003.a. mais õiguskantsleri poole taotlusega kontrollida teede- ja sideministri 12.detsembri
2001.a. määruse “Tuletorni- ja jäämurdetasude määrad ning soodustuste kohaldamise alused ja kord” põhiseadusele vastavust ning veeteede ameti tegevust eelnimetatud määruse täitmisel.
Õiguskantsler on oma kirjas Riigikogu rahanduskomisjonile leidnud, et jäämurde- ja tuletornitasud kuuluvad oma olemuselt põhiseaduse kaitsealasse ning nende kehtestamine valitsuse poolt on vastuolus põhiseadusega. Sellest tulenevalt palus õiguskantsler viia kehtiv kaubandusliku meresõidu koodeks kooskõlla põhiseadusega. Selle tulemusena võetivastu meresõiduohutuse seaduse muudatus, mille kohaselt alates 25.04.2004 kehtestati jäämurde- ja tuletornitasud seadusega üldnimetuse navigatsioonitasud all.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele