Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi
ametniku sõnul ei ole seost sellel, et Tallinikilt nõutatakse välja tasumata
makse ja et laevandusele määrati dotatsioonid järgmiseks aastaks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium esitas Tallinki ja tema tütarettevõtja AS Hansatee Cargo vastu hagi nõudega 33,5 miljonit krooni tasumata tuletorni- ja jäämurdetasude väljamõistmiseks ajaperioodi 2003 juunist kuni 2004 juuni eest.
Ministeeriumi õigusosakona juhataja Eva Vanamb ütles, et ministeerium ei nõustunud Tallinki poolt esitatud põhjendustega ning esitas hagi Tallinki vastu.
Ministeerium esitas hagi Tallinki vastu kohtusse juba juulis. "Millal istung määratakse, ei tea," ütles Vanamb.
Vanambi sõnul ei ole riik venitatud Tallinkilt tasude väljanõudmisega. "Kõik on seaduses sätestatud tähtaegade piires. Tegemist on väga keeruka kohtuasjaga, mistõttu nõudis ka selle ettevalmistus aega," märkis Vanamb.
Eelmise nädala neljapäeval võttis valitsus vastu otsuse hakata toetama laevandust. Laevandusele otsustati anda dotatsiooni 30 mln järgmisel aastal. Maksmata tasud ja dotatsioon jäävad samasse suurusjärku. "Need asjad ei ole mitte kuidagi õiguslikult seotud, tegemist täiesti erinevate juriidiliste küsimustega. Mõlemad küsimused elavad täielikult oma iseseisvat elu," ütles Vanamb.
Tallink Grupp pöördus 2003.a. mais õiguskantsleri poole taotlusega kontrollida teede- ja sideministri 12.detsembri
2001.a. määruse “Tuletorni- ja jäämurdetasude määrad ning soodustuste kohaldamise alused ja kord” põhiseadusele vastavust ning veeteede ameti tegevust eelnimetatud määruse täitmisel.
Õiguskantsler on oma kirjas Riigikogu rahanduskomisjonile leidnud, et jäämurde- ja tuletornitasud kuuluvad oma olemuselt põhiseaduse kaitsealasse ning nende kehtestamine valitsuse poolt on vastuolus põhiseadusega. Sellest tulenevalt palus õiguskantsler viia kehtiv kaubandusliku meresõidu koodeks kooskõlla põhiseadusega. Selle tulemusena võetivastu meresõiduohutuse seaduse muudatus, mille kohaselt alates 25.04.2004 kehtestati jäämurde- ja tuletornitasud seadusega üldnimetuse navigatsioonitasud all.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.