• ST
  • 09.12.19, 11:26

Laoriiulite pikaealisuse tagab kvaliteetne paigaldus

Olenemata riiulidetailide hinnasildist või kvaliteedist, võib ebakvaliteetne paigaldus nullida kogu soovitava tulemuse. Klientide teadmatust selles vallas kasutavad pahatihti ära soodsat teenust pakkuvad paigaldajad, kes aega ja raha kokku hoides teevad ära vaid poole tööst.
Laoriiulite vastupidavuse eelduseks on nende korrektne paigaldus.
  • Laoriiulite vastupidavuse eelduseks on nende korrektne paigaldus. Foto: Laomaailm.
Laomaailma juht Tarmo Tuisk nendib, et laoriiulite valik on tänapäeval üsna lai. On soodsamaid ja on kallimaid, eeskätt tasub valikut tehes silmas pidada aga tehnoloogiat, kuidas need on toodetud. Nii võib juhtuda, uusi tehnoloogiaid kasutades on saavutatud parem tugevus ja vastupidavus soodsama hinnaga, kui mõne kallima kaubamärgi vanema tehnoloogia puhul.
PREMIUM riiulisüsteemi uudne lahendus
Laoriiulite standardile vastava tugevuse saavutamise nimel käib Tuisu sõnul omamoodi insener-tehnoloogiline võistlus. Kes suudab tugevama ja samas vähem energiamahuka liitetehnoloogia välja mõelda, et saavutada riiulitala ühtlane tugevus kogu pikkuses? Selles osas on revolutsioonilised Laomaailma poolt pakutava PREMIUM riiulisüsteemi suure jäävpinge alla kokku pressitud riiulitalad.
Uus PREMIUM riiulisüsteem.
  • Uus PREMIUM riiulisüsteem. Foto: Laomaailm.
Sellise tehnoloogia eelis tuleb esile siis, kui juhtub see, mis meie ladudes tihti kipub juhtuma: tõstuk sõidab kogemata vastu riiulit. „Euroopas enamlevinud laoriiulite kandetalad on teatud vahemaa tagant punktkeevitusega kahest profiilist kokku keevitatud või needitud ning külgsurve tulemusena need talad mitte ei paindu, vaid tekib murdekoht. Kaob profiili kandevõime ja riiul võib lihtsalt kokku kukkuda,“ nendib Tuisk.
Uuel tehnoloogial valmistatud karptalad on väliselt sarnased, kuid tal puuduvad keevituspunktid või neetimiskohad. „Uute riiulitalade puhul on profiilid kõrge surve all kokku pressitud nii, et pole ühtegi järeleandmise kohta. Kui tõstuk läheb sinna vastu, siis tala on elastne, paindub mõnevõrra kuid ei deformeeru,“ selgitab Tuisk, kelle sõnul ei maksa ka metalli kvaliteedis kahelda.
Karda lohakat paigaldust
Riiulidetailide profiilide valmistustehnoloogist aga olulisemakski peab Tuisk aga nende õiget paigaldust. Mitte iga ettevõte ei pööra kahjuks sellele oma ladu sisustades tähelepanu.
„Näeme selles osas pidevalt üsna ohtlikku hoolimatust. Siinkohal soovitan tungivalt kõigil kaubaaluse riiulite turvalisuse eest vastutavatel isikutel üle kontrollida tõstukikoridori äärsete riiulipostide kinnitus põrandasse: laoriiulite posti tald peab kinnitatud olema vähemalt 2 poldiga. Kui see nii ei ole, tuleb nõuda riiulite paigaldajalt kiiret vigade parandust, sest see on üks kõige ohtlikumaid paigaldusvigasid,“ toonitab Tuisk, kelle sõnul moodustab betooni puurimine, lisapoldiga kinnitamine ja betoonitolmu koristus päris suure osa paigaldustöö hinnast ja kui pool tööst jätta tegemata, on ka töö hind odavam.
Otsapostide paigaldamisel on oluline, et need oleks kinnitatud korralikult mõlema poldiga.
  • Otsapostide paigaldamisel on oluline, et need oleks kinnitatud korralikult mõlema poldiga.
Tuisu sõnul piisab ühe poldiga kinnitamisel aga märkamatust tõukest tõstuki käpaga, kui postiprofiil väändub, pöördub ümber ainsa poldi ning kandevõime kaob. „Ärgem unustagem, et tõstuk kaalub ca kolm tonni ja riiuliposti materjal on kuni 2,5 mm paksune terasleht. Piisab kergest müksust, mida ei pruugi tähelegi panna, kui profiil kaotab oma tugevuse. See ongi põhjus, miks peavad riiulite tõstukitee poolsed tallad olema alati korralikult kahe poldiga põranda külge kinnitatud, et sellist väändumist välistada,“ on Tuisk resoluutne, sest ettevõtte omanikuna teab ta mõistet „omaniku vastutus“ väga hästi.
„Kui tegemist on laoga, mille riiulitel on väärtuslik kaup, tuleb selliste õnnetuste korral mängu kindlustus, kes alustab kohe süüdlase selgitamisega ja leidmata see reeglina juba ei jää. Kui selgub, et õnnetuse põhjus oli ebakorrektselt paigaldatud riiulites, on süüdi omanik, kes ei tellinud pädevaid paigaldajaid ja töö vastuvõtmisel ei kutsunud seda üle vaatama pädevaid spetsialiste. Kui peaks juhtuma aga midagi kõige hullemat, võib omanikku sellisel puhul ka täiesti reaalne vanglakaristus ees oodata.“
Kokkuvõttes on Tuisu soovitus: „Jälgige kindlasti, et riiulid oleks korrektselt paigaldatud. Kui tekib kahtlus, võite julgelt kutsuda appi Laomaailma asjatundjad, kellel on selles vallas juba veerandaja aasta pikkune kogemus.“
Loe Laomaailma pakutavatest riiulisüsteemidest lähemalt SIIT!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
(Maksuvõlglaste graafik Eesti ettevõtlusmaastikul)
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele