(Sisuturundus) Sennebogeni masinad tõstavad saekaatrite efektiivsust

Valmos OÜ-le kuuluv Sennebogi uudne materjalikäitlusmasin.
Valmos OÜ-le kuuluv Sennebogi uudne materjalikäitlusmasin.

Saksamaa tuntud kaubamärk Sennebogen on materjalikäitlusseadmete ja kraanade valmistamisega tegelenud juba 66 aastat. Hiljuti jõudis Eestisse ettevõtte toodangu viimane sõna – uue põlvkonna mobiilne materjalikäitlusmasin, mis tõstab oluliselt saekaatrite ja puidutöötlemisettevõtete efektiivsust ning tõhustab tööaja kasutust.

Spooni- ja vineeritootja Valmos OÜ soetas uudse materjalikäitlusmasina mõned kuud tagasi, sest ettevõttel oli probleem materjali kättesaamisega puiduleotusvannidest.

„Vaatasime turul ringi ja otsisime lahendust, kuidas meie tööprotsesse lihtsustada ja kiirendada,” räägib Valmos OÜ tehnika osakonna juhataja Raul Orupõld Sennebogeni pakutava lahenduseni jõudmisest.

„Meie senised laadurid on küllalt head maapinnalt materjali transportimisel, kuid mitte üle vannide servade tõstmisel. Lisaks sellele funktsioonile on tööprotsess Sennebogeni tehnikaga oluliselt lihtsam ja kiirem, sest laadurit ei pea materjalide tõstmiseks liigutama, vaid piisab masti pööramisest vajalikku suunda,” kirjeldab Orupõld. Ta lisab, et laaduriga mööda platsi manööverdamine on viidud täna miinimumini ning see on selge raha- ja ajakokkuhoid.

Sennebogeni esindaja on Baltikumis juba üle 18 aasta hüdrauliliste laadimismasinate müügi, rendi ja hooldusega tegelev ScanBalt Crane OÜ. Ettevõtte müügidirektor Risto Kippasto sõnul on Sennebogeni näol tegemist üle Euroopa väga tuntud ja hinnatud kaubamärgiga. Kuigi Eesti turu jaoks on uue põlvkonna materjalikäitlusmasinad alles värske uudis, kasutatakse neid Lätis ja Leedus juba mõnda aega. Kokku on üle Baltikumi tänaseks müüdud üle 100 Sennebogeni masina.

Sennebogen on alates asutamisest saadik 1952. aastast olnud 100% perefirma, mis on tänases ärimaailmas nii suure firma puhul haruldane. Ettevõttel on tehased Lõuna-Saksamaal ning metallikonstruktsioonide tootmine Ungaris. Aastas toodab Sennebogen 1200 masina ja kraana.

Oma tänase suuna leidis ettevõte 1990ndate keskel, kui omanikud hakkasid mõtlema tulevikule ning jõudsid tõdemisele, et tõusvaks trendiks on materjalikäsitlusmasinad. Neil oli õigus. Samal ajal valis Sennebogen oma kaubamärgi värviks rohelise, mis oli samuti ettenägelik samm, sest ettevõte jälgib väga hoolikalt oma tootmisprotsesside ja toodete poolt jäetavat ökoloogilise jalajälje suurust.

„Tänases maailmas toimub aina enam materjalide käitlust alates jäätmekäitlusest ja prügilatest kuni vanametalliplatside ning saekaatriteni. Materjale on vaja sorteerida ja käsitsi seda enam ei tee. Tarvis on masinaid,” tõdeb Risto Kippasto.

Ta lisab, et Sennebogeni tugevuseks on just oma niðis püsimine ehk kui enamik konkurente üritavad käitlemismasinaid valmistada näiteks juba olemasoleva ekskavaatori põhjal, siis Sennebogenis on kõik materjalikäitlemismasinad disainitud algusest peale just omas sektoris töötama. Võrreldes ekskavaatoritega, millel on palju jõudu maa kaevamiseks, on Sennebogeni masinal tänu erilisele hüdraulikasüsteemile palju jõudu just maapinnalt kauba tõstmiseks.

Sennebogeni materjalikäitlusmasina mast on kinnitatud tahapoole, mistõttu on masina vastrukaal väga hea.
Sennebogeni materjalikäitlusmasina mast on kinnitatud tahapoole, mistõttu on...

Mis eristab Sennebogeni käitlemismasinat frontaallaadurist?

Sennebogeni uue põlvkonna Pick&Carry („tõsta ja transpordi”) ehk eriti suure tõstevõimega materjali transportimiseks loodud masin on välja töötatud 100% puiduettevõtetesse ja saekaatritesse materjali käitlemiseks. Selleks loodi eriti Saekaatrite äriline ülesanne on sorteerida puit sorteerliinil ning viia sealt edasi saekaatrisse.

Eestis tehakse seda tööd vanast harjumusest frontaallaaduritega, mis sobivad tegelikult küll paremini ehitusele ja kaevandustesse. Lihtsalt Eestis pole uued võimalused veel nii tuntud, kuigi ülejäänud Euroopa puidutööstus on tänaseks läinud üle efektiivsematele lahendustele. Frontaallaaduri puudusteks on, et see teeb liiga palju liigseid liigutusi, samal ajal kui Sennebogeni tööraadius on oluliselt suurem.

Sennebogeni mast on kinnitatud tahapoole ning seetõttu masina vastukaal väga hea. See omakorda võimaldab tootjal valmistada väiksema kogukaaluga masinaid, mis kasutavad vähem kütust ning on seega kasulikum nii ettevõttele kui ka keskkonnale.

Laoplats mahutab rohkem materjali

„Rääkides otseselt faktidest, võimaldab Sennebogen „ehitada” 50% kõrgemaid riitu, mille tõttu vajavad saekaatrid väiksemat laopinda. Kokkuhoid tuleb ka Sennebogeni manööverdamisvõimelt, sest kui frontaallaadur tagurdab kastide ja materjalide vahel pidevalt, siis uue masinakäitlusmasina ülatorn pöörab end 360 kraadi, samal ajal kui alusvanker ja rattad on paigal. See hoiab kokku aega, ruumi ning ka loomulikult masina rehvid kuluvad oluliselt vähem,” selgitab Kippasto.

„Ettevõtjad mõistavad, et lisaks aja- ja rahavõidule saab ta tänu uutele töövõtetele mahutada samale platsile rohkem materjali.” Mõeldud on loomulikult ka operaatorile, kes pikki töötunde peab masina kabiinis veetma. 2017. aastal tuli Sennebogen välja uute ergonoomiliste juhtimispultidega ning pikema ja avarama kabiiniga.

Igal masinal on standardvarustuses täisautomaatne kliimaseade ning istmesoojendus, samuti kaamerad taha- ja kõrvalevaateks. Palju on tähelepanu pööratud tööohutusele, näiteks tolmuses keskkonnas saab paigaldada kabiini õhu- ja aktiivsöefiltrid ning töökonsool on projekteeritud piisavalt minimaalne, et ei varjaks operaatori vaadet töökeskkonnale.

Sennebogeni esindaja ScanBalt Crane OÜ on alates 2000. aastast esindatud kolmes Balti riigis, olles tuntuim koostööpartner just sadamates. Ettevõtte tugevuseks on lisaks headele hüdraulilistele materjalikäsitluse masinate esindamisele suurepärane mobiilsete mehhaanikute võrk kõigis riikides, kes tulevad vajadusel kliendi juurde kohale nii hooldust kui ka remonti läbi viima.

Tutvu Sennebogeni toodetega: www.scanbaltcrane.com

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0316056
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.0165818
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0153437
Filipiinide peeso PHP 59,20 0.2133062
Hiina jüaan CNY 7,66 -0.0169684
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0191005
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0107952
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.009754
India ruupia INR 80,85 0.0098957
Indoneesia ruupia IDR 15983,18 -0.0176404
Islandi kroon ISK 135,48 -0.0073806
Jaapani jeen JPY 125,36 -0.055808
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0200321
LAV rand ZAR 15,92 0.0307905
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,38 -0.0691683
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.2615255
Mehhiko peeso MXN 21,71 0.033635
Norra kroon NOK 9,71 0.0401623
Poola slott PLN 4,33 -0.0138591
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0009473
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0231847
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.0325924
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0230441
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0088098
Taani kroon DKK 7,46 -0.0214448
Tai baht THB 35,28 -0.0175687
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.0311781
Türgi liir TRY 5,99 0.0517711
Ukraina grivna UAH 30,73 -0.0175719
Ungari forint HUF 317,08 -0.069335
USA dollar USD 1,13 -0.0176367
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.0971581
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0740375
Vene rubla RUB 74,62 0.176548

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019