• ST
  • 30.05.18, 11:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sennebogeni masinad tõstavad saekaatrite efektiivsust

Saksamaa tuntud kaubamärk Sennebogen on materjalikäitlusseadmete ja kraanade valmistamisega tegelenud juba 66 aastat. Hiljuti jõudis Eestisse ettevõtte toodangu viimane sõna – uue põlvkonna mobiilne materjalikäitlusmasin, mis tõstab oluliselt saekaatrite ja puidutöötlemisettevõtete efektiivsust ning tõhustab tööaja kasutust.
Valmos OÜ-le kuuluv Sennebogi uudne materjalikäitlusmasin.
  • Valmos OÜ-le kuuluv Sennebogi uudne materjalikäitlusmasin.
Spooni- ja vineeritootja Valmos OÜ soetas uudse materjalikäitlusmasina mõned kuud tagasi, sest ettevõttel oli probleem materjali kättesaamisega puiduleotusvannidest.
„Vaatasime turul ringi ja otsisime lahendust, kuidas meie tööprotsesse lihtsustada ja kiirendada,” räägib Valmos OÜ tehnika osakonna juhataja Raul Orupõld Sennebogeni pakutava lahenduseni jõudmisest.
„Meie senised laadurid on küllalt head maapinnalt materjali transportimisel, kuid mitte üle vannide servade tõstmisel. Lisaks sellele funktsioonile on tööprotsess Sennebogeni tehnikaga oluliselt lihtsam ja kiirem, sest laadurit ei pea materjalide tõstmiseks liigutama, vaid piisab masti pööramisest vajalikku suunda,” kirjeldab Orupõld. Ta lisab, et laaduriga mööda platsi manööverdamine on viidud täna miinimumini ning see on selge raha- ja ajakokkuhoid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sennebogeni esindaja on Baltikumis juba üle 18 aasta hüdrauliliste laadimismasinate müügi, rendi ja hooldusega tegelev ScanBalt Crane OÜ. Ettevõtte müügidirektor Risto Kippasto sõnul on Sennebogeni näol tegemist üle Euroopa väga tuntud ja hinnatud kaubamärgiga. Kuigi Eesti turu jaoks on uue põlvkonna materjalikäitlusmasinad alles värske uudis, kasutatakse neid Lätis ja Leedus juba mõnda aega. Kokku on üle Baltikumi tänaseks müüdud üle 100 Sennebogeni masina.
PANE TÄHELE
"Rääkides otseselt faktidest, siis võimaldab Sennebogen „ehitada” 50% kõrgemaid riitu, mille tõttu vajavad saekaatrid väiksemat laopinda. Kokkuhoid tuleb ka Sennebogeni manööverdamisvõimelt, sest kui frontaallaadur tagurdab kastide ja materjalide vahel pidevalt, siis uue masinakäitlusmasina ülatorn pöörab end 360 kraadi, samal ajal kui alusvanker ja rattad on paigal. See hoiab kokku aega, ruumi ning ka loomulikult masina rehvid kuluvad oluliselt vähem.”
Risto Kippasto, ScanBalt Crane OÜ müügidirektor 
Sennebogen on alates asutamisest saadik 1952. aastast olnud 100% perefirma, mis on tänases ärimaailmas nii suure firma puhul haruldane. Ettevõttel on tehased Lõuna-Saksamaal ning metallikonstruktsioonide tootmine Ungaris. Aastas toodab Sennebogen 1200 masina ja kraana.
Oma tänase suuna leidis ettevõte 1990ndate keskel, kui omanikud hakkasid mõtlema tulevikule ning jõudsid tõdemisele, et tõusvaks trendiks on materjalikäsitlusmasinad. Neil oli õigus. Samal ajal valis Sennebogen oma kaubamärgi värviks rohelise, mis oli samuti ettenägelik samm, sest ettevõte jälgib väga hoolikalt oma tootmisprotsesside ja toodete poolt jäetavat ökoloogilise jalajälje suurust.
„Tänases maailmas toimub aina enam materjalide käitlust alates jäätmekäitlusest ja prügilatest kuni vanametalliplatside ning saekaatriteni. Materjale on vaja sorteerida ja käsitsi seda enam ei tee. Tarvis on masinaid,” tõdeb Risto Kippasto.
Ta lisab, et Sennebogeni tugevuseks on just oma nišis püsimine ehk kui enamik konkurente üritavad käitlemismasinaid valmistada näiteks juba olemasoleva ekskavaatori põhjal, siis Sennebogenis on kõik materjalikäitlemismasinad disainitud algusest peale just omas sektoris töötama. Võrreldes ekskavaatoritega, millel on palju jõudu maa kaevamiseks, on Sennebogeni masinal tänu erilisele hüdraulikasüsteemile palju jõudu just maapinnalt kauba tõstmiseks.
Sennebogeni materjalikäitlusmasina mast on kinnitatud tahapoole, mistõttu on masina vastrukaal väga hea.
  • Sennebogeni materjalikäitlusmasina mast on kinnitatud tahapoole, mistõttu on masina vastrukaal väga hea.
  • Foto: Sennebogen
Mis eristab Sennebogeni käitlemismasinat frontaallaadurist?
Sennebogeni uue põlvkonna Pick&Carry („tõsta ja transpordi”) ehk eriti suure tõstevõimega materjali transportimiseks loodud masin on välja töötatud 100% puiduettevõtetesse ja saekaatritesse materjali käitlemiseks. Selleks loodi eriti Saekaatrite äriline ülesanne on sorteerida puit sorteerliinil ning viia sealt edasi saekaatrisse.
Eestis tehakse seda tööd vanast harjumusest frontaallaaduritega, mis sobivad tegelikult küll paremini ehitusele ja kaevandustesse. Lihtsalt Eestis pole uued võimalused veel nii tuntud, kuigi ülejäänud Euroopa puidutööstus on tänaseks läinud üle efektiivsematele lahendustele. Frontaallaaduri puudusteks on, et see teeb liiga palju liigseid liigutusi, samal ajal kui Sennebogeni tööraadius on oluliselt suurem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sennebogeni mast on kinnitatud tahapoole ning seetõttu masina vastukaal väga hea. See omakorda võimaldab tootjal valmistada väiksema kogukaaluga masinaid, mis kasutavad vähem kütust ning on seega kasulikum nii ettevõttele kui ka keskkonnale.
Laoplats mahutab rohkem materjali
„Rääkides otseselt faktidest, võimaldab Sennebogen „ehitada” 50% kõrgemaid riitu, mille tõttu vajavad saekaatrid väiksemat laopinda. Kokkuhoid tuleb ka Sennebogeni manööverdamisvõimelt, sest kui frontaallaadur tagurdab kastide ja materjalide vahel pidevalt, siis uue masinakäitlusmasina ülatorn pöörab end 360 kraadi, samal ajal kui alusvanker ja rattad on paigal. See hoiab kokku aega, ruumi ning ka loomulikult masina rehvid kuluvad oluliselt vähem,” selgitab Kippasto.
„Ettevõtjad mõistavad, et lisaks aja- ja rahavõidule saab ta tänu uutele töövõtetele mahutada samale platsile rohkem materjali.” Mõeldud on loomulikult ka operaatorile, kes pikki töötunde peab masina kabiinis veetma. 2017. aastal tuli Sennebogen välja uute ergonoomiliste juhtimispultidega ning pikema ja avarama kabiiniga.
Igal masinal on standardvarustuses täisautomaatne kliimaseade ning istmesoojendus, samuti kaamerad taha- ja kõrvalevaateks. Palju on tähelepanu pööratud tööohutusele, näiteks tolmuses keskkonnas saab paigaldada kabiini õhu- ja aktiivsöefiltrid ning töökonsool on projekteeritud piisavalt minimaalne, et ei varjaks operaatori vaadet töökeskkonnale.
Sennebogeni esindaja ScanBalt Crane OÜ on alates 2000. aastast esindatud kolmes Balti riigis, olles tuntuim koostööpartner just sadamates. Ettevõtte tugevuseks on lisaks headele hüdraulilistele materjalikäsitluse masinate esindamisele suurepärane mobiilsete mehhaanikute võrk kõigis riikides, kes tulevad vajadusel kliendi juurde kohale nii hooldust kui ka remonti läbi viima.
Tutvu Sennebogeni toodetega: www.scanbaltcrane.com

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele