Eesti automüüjad koondamisohus? “Loodame, et mõõn kestab paar kuud”
Jaanuaris vähenes autode müük võrreldes eelmise aasta viimaste kuude müügibuumiga 66%. "Hetkel ei ole veel infot koondamistest minuni jõudnud, nüüd jaanuari või veebruari põhjal, aga eks järgmised kuud seda tulemust näitavad," ütles automüüjate liidu tegevjuht Meelis Telliskivi.
Kuula intervjuust automüüjate liidu tegevjuhi Meelis Telliskiviga ka Euroopa trendidest ning sellest, milliseid sõidukeid enim ostetakse.
Foto: Liis Treimann
Kindlasti on väiksematel ettevõtetel olukord keerulisem ning kasvu oodatakse alles märtsis või aprillis, ütles Telliskivi, lisades et müük veebruaris kindlasti veel ei normaliseeru.
Autokaupmehed otsivad ikka uusi võimalusi oma tulusid suurendada, mistõttu on ka huvi uute kaubamärkide vastu väga suur. Teine pool on aga „päris elu“: eduni jõudmine võtab tavaliselt kaks korda rohkem aega ja raha kui algselt planeeritud ja sageli ei pruugi seda tullagi, kirjutab autoturu ekspert Raido Toonekurg.
Kui uudistest võib jääda mulje, et auto tuli kindlasti ära osta 2024. aastal, siis tegelikkuses on sellel aastal võimalused veel paremad ja ka hinnad pole eest ära liikunud. Coop Liisingu juht Martin Ilves ja kasutatud autode müügiplatvormi Autoportaal.ee juht Ando Rahu annavad ülevaate, miks on auto ostmiseks endiselt hea aeg ning millist sõidukit valida.
Suure tõenäosusega valitseb uue aasta esimeses kvartalis Eesti autoturul vaikelu, eriti just eraklientide osas. Kas autoostjate soovid ja võimalused taastuvad, sõltub pigem Eesti makromajanduslikust olukorrast.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.