Kinnisvaraekspert soovitab logistikafirmadel ettevaatlik olla
Logistikasektor on hetkel madalseisus, suurte pindade üürijaid on vähe, rääkis RE Kinnisvara partner ja juhtiv konsultant Andi Pleskovski, kes soovitas ettevõtetel olla ettevaatlik, enne kui oma olemasolevatest ruumidest loobuvad.
"Ettevõtted peavad otsustama, et kui nad madalseisus mingit pinda tagastavad, siis kas turu taastudes õnnestub neil see pind ka tagasi saada. See võib osutuda keeruliseks," arvas Pleskovski.
Arendaja püstitatav laohoone aadressil Kärmu 1 on kaasaegne stock-office, mille kõik äripinnad koosnevad lao-, tootmis- ja esindusruumidest. Hoone arhitekt on Jüri Pilliroog arhitektuuribüroost LOOB Projekt.
“Nõudlust veel on: inimesed ei lõpeta söömist,” ütles logistikafirma Garant Transi peadirektor Igor Rabtsevitš, nentides, et logistika- ja transpordisektoril läheb praegu paraku halvemini kui kunagi varem.
Millerhawk OÜ arendatav ärikinnisvara projekt Rae vallas Koplipere tee 5 on saanud ehitusloa, mis võimaldab alustada 5400m²suuruse lao- ja tootmishoone ehitustegevusega.
Viimastel aastatel on Eesti logistikasektoris kasvanud maksuvõlgade hulk märkimisväärselt, mis viitab sektori rahalistele väljakutsetele ja potentsiaalsetele krediidiriskidele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.