Lahendus transpordisektori dekarboniseerimiseks on Euroopa Komisjoni poolt välja pakutud, aga iseasi on see, kuidas ja mil viisil me seda võimalust kasutame, kirjutab Eesti gaasiliidu juht Heiko Heitur
Äripäeva arvamusküljel.
- Eesti gaasiliidu juht Heiko Heitur
- Foto: Raul Mee
Alates 1. juulist hakkas kehtima uus versioon taastuvenergia direktiivist. See on märgilise tähtsusega dokument, mis hindab ümber seniseid arusaamu ning muudab kehtivat õigusruumi ja praktikat. Näiteks kui varasemalt on puidu biomassi peetud süsinikuneutraalseks, siis nüüd enam mitte. Samuti soositakse lokaalset energiatootmist, mis vähendab oluliselt CO2-heidet.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.