• 21.03.18, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Plaaster kütusepettuste peale

Kuigi loodav elektrooniline andmebaas muudab kütuseturu läbipaistvamaks, tuleb ka edaspidi püsida kütuseturu suhtes valvas, kirjutab Circle K mootorikütuste kategooriajuht Ivo Popp.
Ivo Popp
  • Ivo Popp
  • Foto: Erakogu
Riigikogus vastu võetud vedelkütuse seadus loob maksu- ja tolliametile võimaluse reaalajas monitoorida kütuseturu tehinguid. Seadusega pannakse alus kütuse käitlemise andmekogule. See on sisuliselt elektrooniline andmebaas, kuhu kütuseturul tegutsevad ettevõtted peavad kandma kõik kütusega seotud tehingud, alates sellest, kui kütus imporditakse ning lõpetades selle realiseerimisega teenindusjaamas või lõppkliendile müügiga. Iga kord, kui kütus vahetab füüsiliselt asukohta, tuleb selle kohta eelnevalt teha andmekogusse kanne.Sarnane elektrooniline keskkond on kasutusel Poolas. Keskkond võeti kasutusele 2017. aasta esimeses pooles ja on avaldanud sealsele kütuseturule positiivset mõju: e-keskkonna rakendamise mõjul suurenes ametlik turumaht hinnanguliselt 2% võrra.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele