Kuigi Rail Baltic võiks olla oluliselt kiirem ja sirgem, pakub ta ka täna kavandatud kujul Eesti jaoks suuri võimalusi, kirjutab tehnikateaduste doktor ja ettevõtja Oleg Ossinovski.

- Oleg Ossinovski
- Foto: Andras Kralla
Üle poole aasta tagasi valminud järjekordne Rail Balticu tasuvusanalüüs kinnitas veel kord, et käimasolev projekt on majanduslikult otstarbekas, kuid sellest hoolimata tekitab kavandatav raudteetrass ühiskonnas endiselt kahtlusi ja selle ehitamise vastu peetakse aktiivset võitlust.Peamisi kahtlusi põhjustab tulevase raudtee tasuvuse hinnang, sest täpset kauba- ja reisijateveo mahtu on üsna raske prognoosida. Kuna aga lõplik otsus trassi ehitamiseks võeti vastu juba mitu aastat tagasi ja ettevalmistused projekti elluviimiseks on täies hoos, võiksime hakata nägema Rail Balticuga seonduvat helgemates toonides ning lõpetada võitluse tuuleveskitega. Tõsi küll, ka mina näen projektis vähemalt kaht probleemi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.