17. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lihtne võte, kuidas autojuht usaldust teenima panna

Tsiteerides legendaarset müügiguru Zig Ziglarit, siis viis peamist põhjust, miks kliendid keelduvad ostust on:

1. Pole raha

2. Pole vajadust3. Pole ihaldust (emotsionaalne vajadus)4. Pole kiiret5. Pole usaldust

Kusjuures põhjus "pole usaldust" on neist kõige sagedamini esinev.

Järgnevalt peatun ühel lihtsal detailil, kuidas (logistika-, transpordi-) ettevõtted saaksid oma usaldusväärsust tõsta, et seeläbi saavutada rohkem kliendikontakte.

Autojuht on ettevõtte visiitkaart

Kaardistasin hiljuti ühe ettevõtte autojuhi tegevust supermarketi kauba vastuvõtu alal ning nähes seal ka teisi askeldavaid autojuhte, avastasin, et pea kõik nägid ühesugused välja. Täpsemalt, vabandage mind väga, kui kellegi tundeid riivan, nagu kamp "platnoisid" keskturult oma nahkjopede ja plärudega hambus.

Hetk hiljem saabus sinna Coca-Cola veok, kust hüppas välja korralikes ettevõtte korporatiivvärvide ja logodega tööriietes autojuht. Pole ilmselt raske arvata, milline neist autojuhtidest turunduslikust aspektist kõige paremini silma paistis.

Lisaks usaldusväärsuse aspektile tunneb autojuht end oma ametis kah palju auväärsemana, kui tal korralikud ettevõtte tööriided seljas. Mina igaljuhul unustasin hetkeks oma kaardistamis-missiooni, kuna kontrast oli võimas.

Minu emotsioon oli igaljuhul positiivne ning see on ka üks põhilisi alustalasid usalduse kasvatamisel.

Tean ka ühte väikeettevõtet, kes tellib meditsiinitehnikat välismaalt ning Eestis edasi müüb. Nii võõras, kui see ka ei ole, valisid nemad vedaja hoopis autojuhi välimuse järgi. "Hinnad on ju enam-vähem samad, meile on aga oluline, et kallist meditsiinitehnikat transpordiks autojuht, kes ka ise vastavalt kauba iseloomule "hügieeniline" välja näeks", ütles antud ettevõtte juht.

Paljud ettevõtted panustavad hoopis müügimeeste välimusse ning unustavad ära, et autojuht on kliendi juures palju sagedasem külaline ning on seetõttu usaldusväärsuse koha pealt kindlasti üks põhitegijaid.

Korralikud tööriided ei maksa suurt midagi, seetõttu jääbki arusaamatuks, miks enamus meie ettevõtteid seda võimalust ei kasuta...

Autor: Aleksander Bankiir

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077