Autor: Tanel Raig • 18. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pole raha, pole tegu

Eelmisel kuul transpordifirmade investeeringute ülevaates uskusin, et tõelised investeeringupärlid leitakse aasta logistikateo konkursi käigus. Tuleb tunnistada, et eksisin.

Logistikasektoris puudus ressurss millegi suure kordasaatmiseks. Konkursile esitati kõigest viis tööd. Kindlasti ei ole need ainsad logistilised parendused, mida viimase aasta jooksul on Eestis ette võetud. Seda näitab kas või selles infolehes tehtud ülevaade logistikavaldkonna projektidest, mida ei esitatud konkursile. Konkursile jõuab hindamiseks igal aastal vaid teatud protsent Eestis tehtud logistilisi parendusi.

Tänavu oli lihtsalt parenduste koguhulk sedavõrd väike, et ka konkursile jõudnud tööde arv jäi seetõttu väiksemaks. Palju raha ei julgenud keegi kulutada. Kõigi tänavu esitatud projektide investeeringute suurus ei ole teada, kuid ilmselt ei ulatu neist ükski miljoni kroonini. Välja arvatud Logistikaklaster, mis eristub ülejäänud projektidest, sest suuremas osas on see riiklikult finantseeritud.

Ettevaatlikkus võttis maad juba eelmisel aastal, kui võidutöö – SmartPosti pakiautomaaditeenus – nõudis “vaid” 31 miljonit krooni. Kuid veel üle-eelmisest aastast on kõrvale tuua Magnum Logiticsi uude logistikakeskusesse pandud 200 miljonit krooni.

Kuigi ka vähese rahaga annab välja mõelda ja ellu viia geniaalselt lihtsaid, aga mõjusaid parendusi, siis raha lõppedes kadusid ettevõtetest inimesed, kes selliseid logistikategusid oleksid suutnud genereerida. “Kahjuks on see kriisi tulemus. Hulk tegijaid on koondatud,” tõdeb aasta logistikateo konkursi korraldaja OÜ Sensei juht Illimar Paul.

Ei ole põhjust arvata, et ajad, kui nädalas koondati Eesti ettevõtetes mitu tuhat inimest, oleks jätnud puutumata ka logistikajuhid. Kui ei ole kaupa, pole vaja seda ka juhtida ning logistikajuht on hea kokkuhoiuallikas. Nüüd on ajad taas muutunud.

Eesti väliskaubandus kasvab hoogsalt ning transpordisektoris tehakse positiivseid prognoose juba selle aasta lõpuks ja järgmiseks aastaks. Ilmselt ei taastu kohe investeeringud moodsat tehnoloogiat täis logistikakeskustesse, kuid julgemat panustamist logistilise soorituse parendamise projektidesse võib oodata juba järgmisel aastal.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077