Pärast ebaõnnestunud projekteerimislepingu täitmist Pärnumaa trassil otsustas Rail Balticu juhtkond kogemusest õppida ja koondada kõik jõud, et teha järgmine ja seega ka lõplik hange, mille maksumus on Eesti mõistes erakordselt suur.
Rail Balticu Tootsi-Läti piir lõigu projekteerimist alustas madalaima hinnaga hanke võitnud Hispaania/Saksamaa firmade konsortsium, kuid selle tähtaeg kukkus juba möödunud aastal. „Kahjuks nende tööde tempo ja kvaliteet ei vastanud ootustele ja seega saigi eelmise aasta lõpul tehtud otsus, et lõpetame lepingu. Nad võitsid hanke madalaima hinnaga, kuid ei suutnud õigeaegselt ja piisava kvaliteediga tööd üle anda,“ selgitas Rail Baltic Estonia portfellijuht Janar Tükk.
Rail Baltic Estonia sõlmis ühispakkujatega AS TREF Nord ja ATEMO OÜ lepingu Rail Baltica Ülemiste rahvusvahelise reisiterminali Linda põhjapoolsete välialade ehitamiseks.
Rail Baltic Estonia OÜ ja Tariston AS sõlmisid teisipäeval Raplas lepingu Raplamaal asuva Hagudi-Alu trassilõigu ehitamiseks, ehitustööde käigus rajatakse kokku ligi seitsme kilomeetri pikkune raudteetrassi muldkeha koos kaasnevate rajatiste ja taristuga.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium saatis erinevatele osapooltele arvamuse küsimiseks Rail Balticu planeeringu koos Natura ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruandega ning Natura hüvitusmeetmete kavaga. Juuli alguses tutvustatakse planeeringulahendust kõigile huvilistele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.