Riigikogu võttis vastu ja Vabariigi President kuulutas välja liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seaduse, millega tõstetakse juba alates 1. jaanuarist 2024 Eestis veoautode teekasututasusid. Esialgselt eelnõus pidid uued tasud kehtima hakkama tuleva aasta 1. märtsist.
- Eelkõige loodetakse uute teekasutustasu ja trahvimääradega riigikassat täita vanematelt ja välismaistelt veokitelt raha sisse kasseerides. Aga ka kohalikud Euro VI veokitega vedajad saavad maksutõusuga pihta. Foto: Veiko Tõkman
Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA) ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda (EKTK) toetasid eelnõus küll vanemate EUR0 0 – EURO V kategooria veoautode maksutõusu, kuid olid vastu kõige uuemate ja vähem saastavate EURO VI veoautode maksutõusule. Ka riigikogu majanduskomisjoni üks liige tegi ettepaneku alandada eelnõus Euro VI tasu 5 euro võrra, kuid võttis hiljem oma ettepaneku tagasi. Seega, ettevõtjate seisukohtadega lõppversioonis ei arvestatud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transpordiametis toimunud autokaubaveo komisjonis vaadati läbi haldusmenetluses olevate vedajate selgitused ning kolmeteistkümne vedaja suhtes tegi autokaubaveo komisjon otsused. Mitmete rikkujate puhul on komisjon täheldanud, et veokorraldusjuhiks määratud isik ei tegele ettevõttes tegelikult vedude korraldamisega või ei ole kursis veondustegevusega ettevõttes.
Riigikogu ei toetanud opositsiooniparteide ettepanekut lükata tagasi liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seadus, mis muuhulgas kolmekordistab vanemate veokite teekasutustasu alates 2026. aastast. ERAA ettepanek jätta hinnatõusust välja Euro VI veokid, eelnõus toetust ei leidnud, täiendavaid ettepanekuid saab esitada kuni 2. novembrini.
Tuleval nädalal hakkab Riigikogu arutama liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seadust, millega on muuhulgas kavas tõsta alates 2026. aastast raskeveokite teekasutustasu ning panna need sõltuma veoki EURO-heiteklassist: näiteks päevatasu vanadel Euro 0 - Euro II veokitel tõuseb üle kolme korra, ehk seniselt 12 eurolt 40 eurole.
Oluline osa automaksuga kogutud rahast peaks minema tänapäevaste liikuvusteenuste arendamiseks ja maksustamisel tuleks palju enam arvestada sõiduki kasutamist, kirjutab Autoettevõtete liidu tegevjuht Kersten Kattai.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.