Kuidas paljastada läbisõidupettusi? Kasutatud autode ekspert annab nõu
Eesti suurim kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektor Rainer Uukkivi pakub välja meetodid, kuidas autoostja saab tuvastada läbisõidumõõdiku tagasikerimist ja milliseid samme peaks astuma turu korrastamiseks.
Kasutatud autosid importiv Longo grupp on aastaid tegelenud sellega, et kaitsta läbisõidupettuste eest nii kliente kui ka ennast. „Võrreldes varasemate aastatega on uusi kerimispettusi üha keerulisem vahele jäämata korraldada, sest nii Eestis kui Lääne-Euroopas on ligipääs auto ajaloole paranenud ning ka autoostjate teadlikus suurenenud. Samas väidavad mitmed eksperdid, et krutitud hodomeetritega võivad sõita ringi isegi kolmandik autodest,“ tõdes Uukkivi.
Konkurentsitult suurima kasumiga automüügiettevõte oli 2022. aastal Toyota Baltic, kes on Baltimaades Toyota sõidukite importöör, selgub Äripäeva infopanga värskest sõidukimüüjate aastaraportist. Esiviisikust leiab ka Eesti suurima sõidukite jaemüüja Amserv Auto, mille peamiseks müügiartikliks on samuti Toyota.
Euroopa ühel usaldusväärsemal Saksamaa kasutatud autode turul valitseb kummaline paradoks: paljud seal müüdavad sõidukid ei ole mitte kunagi selle riigi teedel sõitnud.
Sõidukite läbisõidu tagasikerimine on kasutatud sõidukite turul endiselt laialdaselt levinud praktika. Isegi kui ostjad on muutunud autodega seotud pettuste suhtes ettevaatlikumaks, siis näitab carVerticali iga-aastane uuring, et võltsitud läbisõidunäiduga sõiduki ostmise risk on endiselt väga suur. Milliste kasutatud autode puhul on suurim oht petta saada?
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.