Eesti eestvedamisel ja Euroopa Liidu kaasrahastamisel asutakse läbi viima rahvusvahelist projekti eFTI4EU, mille eesmärk on arendada välja elektrooniliste veodokumentide kasutamise süsteem.

- Kliimaminister Kristen Michal edendab paberivaba kaubavedu.
- Foto: Andras Kralla
„Paberivaba kaubavedu aitab vähendada meie ökoloogilist jalajälge ja toetada seeläbi kliimaeesmärkide täitmist. Kasutades digitaalseid veodokumente, säästaksime Euroopa Liidus lisaks rahale aastas kuni 900 000 puud ning hoiaksime sellega kokku enam kui 1300 tonni CO2,” märkis kliimaminister Kristen Michal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.