Kunda sadam on algatanud uue detailplaneeringu, mille jõustumisel kasvaks sadama võimekus üle kolme korra suuremaks, ütles Kunda sadama juht Daimar Truija Lääne-Virumaa Uudistele.
Pärast laiendamist suudab Kunda sadam ühel ja samal ajal võtta vastu kolm korda rohkem laevu.
Foto: Romary Hang
„Terviklahenduse väljaehitamise järgselt saab sadamas samaaegselt silduda kuni kümme laeva. Hetkel on kasutuses kolm kaubakaid kolme laeva üheaegseks sildumiseks,“ lausus Truija.
15 aastat tagasi suletud laevaliin Sillamäe ja Kotka vahel on plaanis taastada, laevaühendusest ollakse huvitatud nii Soome lahe põhja- kui ka lõunakaldal. Sillamäe linn on liini taasavamiseks tellinud tasuvusanalüüsi, soomlased kaaluvad teise sihtsadamana ka Kundat.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.