Autor: Tõnu Tramm • 2. november 2022

Maailm põleb aga Euro 7 tuleb ikka. Tõsi, veidi leebemal kujul

Autotootjate lobitöö on viinud selleni, et Euroopa Komisjon ei nõua oma tulevase Euro 7 mootoristandardiga nii kardinaalseid muudatusi kui esialgu plaaniti, kuid tootjate hinnangul poleks sellist standardit praegusel hetkel üldse vaja. Keskkonnakaitsjad on aga pahased, et reegleid leevendatakse. Milline saab olema lõplik tõde, selgub juba 9. novembril.
Autotootjate hinnangul poleks vahepealset standardit sisepõlemismootoritele üldse enam tarvis, kuna nende tootmine tuleb varsti nii ehk naa lõpetada.
Foto: Scania

Brüsselis tegutsev portaal Politico pääses nädala pärast avaldatavale Euro 7 standardi eelnõule ligi ja tõdes, et kavandatavad reeglid ei tule nii karmid kui esialgu plaaniti. See oleks tohutu võit autotööstusele, kes ei pea järgmise põlvkonna sisepõlemismootori tehnoloogias tegema järgmisel kümnendil enam nii suuri investeeringuid kui kardeti. Eriti selle taustal, et sisepõlemismootoriga sõidukite tootmine tuleb nii ehk naa praegu kehtivate reeglite kohaselt 2035. aastaks järk-järgult lõpetada.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077