Ehitusettevõte Go Track kasutab järgmisel aastal valmiva Keila-Valingu raudteelõigu muldkeha ehitusel esmakordselt Eesti Energia vedelkütuste ja energiatootmisel tekkivat lubjakivi aherainet. Go Track ehitab uut tüüpi muldkehaga raudteed Keila lähedal Eesti Raudtee tellimusel.

- Aheraine pealelaadimine Estonia kaevanduses.
- Foto: Jarek Jõepera
Go Tracki juhatuse liikme Andrei Kletsuni sõnul asendab aheraine raudtee muldkeha alumistes kihtides edukalt kruusa ja liiva. „Aheraine ei suuda asendada paekivikillustikku, aga kui me kasutame alumises kihtides materjali taaskasutamist ja asendamist, siis see on üks päris hea võimalus. Lubjakivi aherainest ehitatud konstruktsioon on piisvalt tugev ja annab stabiilsust,“ ütles Kletsun.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.