Sõda Ukrainas paiskas kasutatud autode turu veelgi rohkem segi
Kui hiljutise kiibikriisi taustal arvati, et kasutatud autode turul enam hullemaks minna ei saa, siis Venemaa sissetung naaberriiki Ukrainasse paiskas autoturu aga veelgi rohkem segamini.
Viimase paari aasta jooksul on olukord kasutatud autode turul olnud probleemne, kuna ostuahelat segab pooljuhtide nappus. Kuigi paljud autotootjad uskusid, et enam hullemaks minna ei saa, loodeti 2022. aastal sõidukitarnete naasmist kriisieelsele tasemele.
Ukrainaga tihedalt seotud IT-ettevõtja Ragnar Sassi initsiatiivil osteti-koguti eelmisel nädalal Eestist kokku 14 džiipi ja väikebussi ning sõidutati need kolonnis laupäevaks Lvivi, annetusena sealsele armeele. Äripäev tegi selle retke ühe auto juhtidena kaasa, saabudes kohale märgilisel hetkel.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.