• 27.05.21, 07:00

IRU: kõige enam CO2 toodab hoopis vesinikutehnoloogia

Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit (IRU) tellis arvutuse erinevate tehnoloogiate tootmisahelate kohta Euroopas, USA-s ja Hiinas ning tulemus oli jahmatav: nii vesinikutehnoloogia, kui elektrisõidukite puhul tekib tegelikkuses oluliselt rohkem süsinikdioksiidi kui diislitehnoloogia puhul.
Vesinikuveokte arendamine on aktuaalne teema, kuid hetkeseisuga saastaks nad kokkuvõttes rohkem kui diislikütusel sõitvad autod.
  • Vesinikuveokte arendamine on aktuaalne teema, kuid hetkeseisuga saastaks nad kokkuvõttes rohkem kui diislikütusel sõitvad autod.
  • Foto: Daimler
Kui vesinikku ja elektrit peetakse sageli nullemissiooniga kütuseks, siis arvestades kõiki süsinikdioksiidi heitmeid erinevates tootmistsüklites, tekib alternatiivkütuste tegelikust olemusest hoopis realistlikum pilt, teatas IRU oma raportis. Ainuüksi Euroopas, USA-s ja Hiinas lisaksid need tänase peamise energialiigi, ehk diislikütusega võrreldes keskmiselt 45% rohkem süsinikdioksiidi elektri- ja 72% rohkem vesinikutehnoloogia puhul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele