• 20.10.20, 12:23

Rail Baltica uus hankemenetlus toob ehitusturule 60 miljonit eurot

Rail Baltic Estonia OÜ võttis esimesena Eestis kasutusele uue dünaamilise hankelahenduse, mis teeb ehitushangete läbiviimise kiiremaks, tõhusamaks ja hangetel osalejatele mugavamaks.
Rail Baltica uus hankemenetlus toob ehitusturule 60 miljonit eurot
Rail Baltic Estonia hankejuhi Margus Lantini sõnul on plaanis jagada 33 raudteeobjekti vastavalt ehitusprojektide laekumisele kolmeks osaks.
„Kolme paketi kogumaht on 150 miljonit eurot, neist esimese, äsja riigihangete registris avalikustatud ja aastatel 2020-2023 ehitusse minevate rajatiste paketi maht saab olema 60 miljonit eurot. Selle sees hangitakse 14 rajatise, täpsemalt 7 viadukti ja 7 ökodukti ehitustööd, ” lausub Lantin. Lisaks kaalutakse sarnast hankelahendust ka Rail Baltica trassile kohalike peatuste rajamiseks.
Dünaamilise hankesüsteemi üheks eeliseks on, et kvalifitseerimismenetlus ettevõtja jaoks toimub üks kord, mis muidu toimuks iga hanke korral eraldi. Hiljem kontrollitakse kvalifitseerimistingimusetele vastavust hankija otsustusel. Kvalifitseerimistingimused pannakse paika hankesüsteemi algatamisel, aga vastavustingimused, nagu meeskonna pädevus, kogemus jne, sätestatakse lähtuvalt iga objekti keerukusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuenduslik hankesüsteem võimaldab hankijal valida, millises järjekorras rajatisi ja objekte hankida. Hankelepingute sõlmimise menetlus toimub elektrooniliselt ning erinevalt levinud menetlusliikidest, kus pakkujad kvalifitseeritakse üks kord, võimaldab dünaamiline hankesüsteem selle kehtivusajal ettevõtetel ka jooksvalt liituda ning hangetel konkureerida.
„Piltlikult öeldes saavad ehitajad Rail Baltic Estonia uksel lunastada pileti, mis annab kolme aasta jooksul õiguse teha pakkumisi kõigile objektidele,“ selgitab Lantin. „Süsteem ei ole suletud, kogu perioodi vältel saab liituda. Hangetega kaasnev aja- ja ressursikulu väheneb seega mõlema poole jaoks märgatavalt.“
Kuigi Rahandusministeerium on loonud mõistliku õigusliku keskkonna ning reeglid dünaamilise hankesüsteemi kasutuselevõtuks, siis Lantini sõnul ei ole ehitustööde ostmiseks seda lähenemist Eestis varasemalt kasutatud. Küll on Rail Baltic Estonia seda hanke eriliiki kasutanud arheoloogiliste uuringute hankimiseks.
Esimesena avatud uuenduslikus hankesüsteemis saavad ehitusettevõtted pakkumisi tegema hakata 7 ökodukti ja 7 viadukti ehitamiseks.
PANE TÄHELE!
Rail Baltica tulevatest hangetest räägitakse põhjalikumalt 26. novembril toimuval 22. Logistika Aastakonverentsil!
Lavale astuvad:
- Taavi Aas (Majandus- ja taristuminister)
- Tõnu Grünberg (Rail Baltic Estonia juhatuse esimees)
- Tea Danilov (Arenguseire keskuse direktor)
- Tõnu Merstina (Swedbanki peaökonomist)
- Raul Toomsalu (Operaili juhatuse esimees)
- Raivo Roolaid (Magnum Logistics logistikajuht) jmt.
Lisaks kuulutame välja traditsioonilise Aasta Logistikategu 2020 võitja.
Konverentsi modereerib kogenud logistikaekspert Rainer Rohtla.
Tähelepanu, esimene soodusperiood lõppeb juba 20. oktoobril!
Tutvu programmiga ning pane end kirja SIIN!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele