Euroopa Transporditöötajate Föderatsiooni ETF aruande kohaselt sai 2019. aastal ELis tööloa 200 000 veoautojuhti riikidest, mis ei kuulu Euroopa Liitu. Tervelt 70% töölubadest on välja antud Poolas ja Leedus, kuid ka Lätis ulatus see arv juba 6700-ni.

- Leedus on tööl juba üle 50 000 välisjuhi, uue "turuna" on avastatud Usbekistan.
- Foto: KACPER PEMPEL
Kui viis aastat tagasi, ehk aastal 2014 töötas Euroopa Liidu piirides alla 42 000 juhi väljastpoolt ELi, eeskätt Ukrainast, Valgevenest ja Kasahstanist, siis nüüd on see arv viiekordistunud ning ka geograafiline haare laiem, ulatudes Kesk-Aasiani välja, kirjutab trans.info.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.