Maanteeameti tellimusel lõppes hiljuti veoautode üle õhu teljekaalu lugemise eksperiment, et kasutada kaasaegseid telemeetria- ja telemaatikalahendusi veokite massi seiramiseks. Selgus, et kauglugemisega sõiduki masside hankimine on igati teostatav juba täna autodes olevate seadmetega.
„Mõte on projektil pikas plaanis see, et näeks ära, kus veokid kaalulimiiti kõige rohkem ületavad, et trahvimise asemel teid paremini planeerida. Lisaks võimaldaks see igasuguse tee ääres kaalumise ära lõpetada,“ kommenteeris testmõõtmise ühe osapoole, Fleet Complete Eesti OÜ turundusjuht Veiko Strauss.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.