Statistikaameti andmete kohaselt teenindasid Eesti resijateveoettevõtted 2019. aastal varasema aastaga võrreldes 6% enam, kuid kaubaveomahud langesid viimase paarikümne aasta madalaimale tasemele.

- Tartu maantee.
- Foto: Raul_Mee
Sõitjateveoga on Eestis statistiliselt kõik hästi. Maanteetransporti kasutas 7% rohkem sõitjaid kui aasta varem, peamiselt liigeldi bussiga, kokku 203,3 miljonit sõitjat, neist enamik linnas (sh trammi ja trolliga). Eelneva aastaga võrreldes oli linnaliinidel sõitjaid 2% rohkem (167,7 miljonit), maakonna- ja vallaliinidel aga 42% enam (24,7 miljonit). Riigisisestel kaugliinidel oli 3,9 miljonit ja rahvusvahelistel liinidel 1,6 miljonit sõitjat, sõitjakäive oli üle 3,2 miljardi sõitjakilomeetri.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.