Maailma ühe juhtiva mitmeliigiliste tarneahelalahenduste pakkuja GEFCO prognoos näitab, et sel aastal jätkab Balti riikide logistikasektor kiiret arenemist ning turgu kujundavad ümber digitaliseerimisest tulenevad uuendused. Samal ajal puutub tööstusharu kokku paari raskema proovikiviga, kuna kütusehinnad tõusevad ja kehtima hakkab mobiilsuspakett.
Üks raskusi, millega logistikaturg sel aastal silmitsi seisab, on kõrgemad kütusekulud. Viimase 12 kuu jooksul on kütusehind tõusnud 3,36% võrra, mis tõenäoliselt kergitab kütuse lisatasusid, need omakorda tõstavad transpordikulusid. „Näeme, et need muutused ei mõjuta vaid meie äritegevust, vaid ka teisi tööstusharusid, nagu põllumajandus, ühistransport, kütusemüük jne,“ nendib fakti GEFCO Balticu müügi- ja turundusjuht Andrejus Rubininas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.