• 24.11.19, 13:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Omavalitsuste õigused romude teisaldamisel kasvavad

Liiklusseaduse muutmise eelnõu kohaselt saavad kohalikud omavalitsused juurde õigusi teisaldada romusid, mis takistavad liiklust, teehooldustöid ja kahjustavad keskkonda.
Romuauto Tallinna tänaval.
  • Romuauto Tallinna tänaval.
  • Foto: MUPO
Tallinna linnavalitsus tõi kaks nädalat tagasi Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud kirjas probleemina välja, et liiklusseadus vajab täiendamist mahajäetud sõidukite ja romude teisaldamiseks avalikelt teedelt. Majandus- ja taristuminister Taavi Aas võttis linna soovi arvesse ning täiendab vastavalt liiklusseaduse muutmise eelnõud.
„Romud ja maha jäetud autod hõivavad linnade teedelt väärtusliku ruumi ning nende tänavatelt koristamine on samasugune baasvajadus kui prügi välja viimine. Omavalitsustel on hetkel piiratud võimalused enda tänavaid romudest puhtana hoida ning muudatusega teeme ettepaneku täiendavate õiguste andmiseks avalike teede omanikele,“ märkis Aas.
Tallinna linn on oma heakorraeeskirjades käsitlenud romusõidukeid ja selle alusel on Munitsipaalpolitsei Amet aasta jooksul vastavalt teisaldanud Tallinna tänavatelt vähemalt 280 sõidukit. Paraku on romude teisaldamise vajadus ka teistes KOV-ides ning liiklusseaduse täiendamisega saavad omavalitsused kergemini probleemiga tegeleda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Liiklusseaduse muutmise eelnõuga luuakse rohkem õiguslikke aluseid romu- või mahajäetud sõidukite teisaldamiseks. Selleks lisatakse eelnõusse üheks teisaldamise aluseks tingimus, et kohalik omavalitsus võib avalikult parkimisalalt teisaldada sõiduki, mille registrikanne on Maanteeameti poolt peatatud. Maanteeamet peatab sõiduki registrikande, kui sõidukil ei ole olnud kaks aastat kehtivat tehnoülevaatust ja liikluskindlustuslepingut.
„Kindlasti ei soovi me kellegi seisma jäänud autot ebaõiglaselt ära viia, muudatuse eesmärgiks on nii avaliku huvi kui ka isikute omandipõhiõiguste tasakaalustatud kaitse. Ka mahajäetud sõiduki korral tuleb esmalt püüda omanikuga kontakti saada ja anda talle võimalus selle äraviimiseks. Kui omanikku ei ole võimalik leida või kui omanik ei ole teada, siis on võimalik võtta ette juba järgmisi samme kuni sõiduki teisaldamiseni.,“ lisas Aas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele