Autor: Logistikauudised.ee • 24. november 2019

Omavalitsuste õigused romude teisaldamisel kasvavad

Liiklusseaduse muutmise eelnõu kohaselt saavad kohalikud omavalitsused juurde õigusi teisaldada romusid, mis takistavad liiklust, teehooldustöid ja kahjustavad keskkonda.
Romuauto Tallinna tänaval.
Foto: MUPO

Tallinna linnavalitsus tõi kaks nädalat tagasi Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud kirjas probleemina välja, et liiklusseadus vajab täiendamist mahajäetud sõidukite ja romude teisaldamiseks avalikelt teedelt. Majandus- ja taristuminister Taavi Aas võttis linna soovi arvesse ning täiendab vastavalt liiklusseaduse muutmise eelnõud.

„Romud ja maha jäetud autod hõivavad linnade teedelt väärtusliku ruumi ning nende tänavatelt koristamine on samasugune baasvajadus kui prügi välja viimine. Omavalitsustel on hetkel piiratud võimalused enda tänavaid romudest puhtana hoida ning muudatusega teeme ettepaneku täiendavate õiguste andmiseks avalike teede omanikele,“ märkis Aas.

Tallinna linn on oma heakorraeeskirjades käsitlenud romusõidukeid ja selle alusel on Munitsipaalpolitsei Amet aasta jooksul vastavalt teisaldanud Tallinna tänavatelt vähemalt 280 sõidukit. Paraku on romude teisaldamise vajadus ka teistes KOV-ides ning liiklusseaduse täiendamisega saavad omavalitsused kergemini probleemiga tegeleda.

Liiklusseaduse muutmise eelnõuga luuakse rohkem õiguslikke aluseid romu- või mahajäetud sõidukite teisaldamiseks. Selleks lisatakse eelnõusse üheks teisaldamise aluseks tingimus, et kohalik omavalitsus võib avalikult parkimisalalt teisaldada sõiduki, mille registrikanne on Maanteeameti poolt peatatud. Maanteeamet peatab sõiduki registrikande, kui sõidukil ei ole olnud kaks aastat kehtivat tehnoülevaatust ja liikluskindlustuslepingut.

„Kindlasti ei soovi me kellegi seisma jäänud autot ebaõiglaselt ära viia, muudatuse eesmärgiks on nii avaliku huvi kui ka isikute omandipõhiõiguste tasakaalustatud kaitse. Ka mahajäetud sõiduki korral tuleb esmalt püüda omanikuga kontakti saada ja anda talle võimalus selle äraviimiseks. Kui omanikku ei ole võimalik leida või kui omanik ei ole teada, siis on võimalik võtta ette juba järgmisi samme kuni sõiduki teisaldamiseni.,“ lisas Aas.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077