Autor: Kaubandus.ee • 22. oktoober 2019

Uuring: Brexiti tõttu võib 70 protsenti e-ostlejatest loobuda Inglismaalt kaupade ostmisest

Kullerfirma DPD tellitud üle-euroopalise uuringu järgi võib kokkuleppeta Brexiti mõjul tõusvate tollimaksude, bürokraatia ning pikemate tarneaegade tõttu loobuda Inglismaa e-poodidest kaupade tellimisest lausa kuni 70 protsenti Euroopa e-ostlejatest.

Eesti e-ostlejatest, kes on Inglismaalt kaupu tellinud, vastas 63 protsenti, et loobuvad saareriigi e-poodide teenustest, kui kokkuleppeta Brexiti järgselt peaksid tellimustele lisanduma täiendavad maksud ja tasud.

„Arvestades seda, et Inglismaa on Eesti inimestele populaarsuselt teisel kohal olev riik, kust kaupu tellitakse, siis oleks kokkuleppeta Brexiti mõju e-kaubandusele igal juhul märkimisväärne,“ kommenteerid DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss. „DPD eelmise aasta uuringu järgi tehakse 61 protsenti Eesti inimeste e-ostudest Hiinast ning teisel kohal ongi Inglismaa 37 protsendiga.“

Hiljuti läbi viidud DPD uuring näitas ka seda, et 69 protsenti Inglismaa enda e-ostlejatest lõpetaks kokkuleppeta Brexiti puhul üldse välismaalt ostude tegemise.

Kokkuleppeta Brexiti tagajärjel võivad e-kanalite kaudu ostetud kaupadele Euroopa ja Inglismaa vahel hakata kehtima täiendavad tollitasud, maksud ja vahendustasud. Kauba saajatel tuleb lisatasud maksta siis, kui kaup on jõudnud juba sihtriiki, kuid enne lõplikku kohale toimetamist. Kuna see toob kaasa lisasammud, siis võib see tähendada ka pikemaid tarneaegu.

„Hetkel on Brexiti tähtaeg seatud 31. oktoobrini ja sinnani toimub kõik vanaviisi. Kui aga siis peaks selguma, et tulebki kokkuleppeta Brexit, siis hakkab eraisikute jaoks Inglismaa e-poest ostlemine toimuma samad alustel nagu teistest kolmandatest riikidest,“ märkis Kirss. „Ehk siis tuleb arvestada sõltuvalt kaubast ja selle väärtusest tulenevate riiklike maksudega ning tolliformaalsuste korraldamisega seotud kulutustega.“

Inglismaa ja Euroopa vahelistele kaupadele kehtima samasugused reeglid nagu kõikidele teistele kaupadele Euroopa ja muude riikide vahel,“ selgitas Kirss.

„Lisatasud ja maksud hakkavad siis kehtima igal juhul, aga vähemalt pikemate tarneaegade ärahoidmiseks oleme saanud juba igaks juhuks valmistuda, et seda minimaalsena hoida,“ lisas Kirss. „Näiteks oleme üle vaadanud enda logistikaahela, et vajadusel saaks ilma märkimisväärse lisanduva ajakuluta kaubad deklareeritud ja üle piiri liigutatud.“

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077