Autor: Logistikauudised.ee • 21. oktoober 2019

Operail ehitab Baltimaade esimese LNG-veduri

Riigile kuuluv Operail loodab uue LNG-liiniveduri saad valmis järgmise aasta kevadel.
Foto: Raul Mee
Eesti riigile kuuluv rahvusvaheline logistika- ja transpordiettevõte Operail on sõlminud koostöölepingu Läti ettevõttega DiGas, et arendada välja esimene kaupu vedav LNG-liinivedur meie regioonis.

Varasemalt on gaasitehnoloogiat katsetatud ja kasutatud manöövertöid sooritavatel veduritel, uue LNG-süsteemi lisamine liinivedusid teenindavale vedurile märgib uut ajajärku Baltimaade raudteevedude teostamises ning kogu raudteesektoris, märkis riigifirma. LNG-vedur kasutab keskmiselt 30 protsenti vähem kütust ja eritab 20 protsenti vähem süsihappegaasi ning 70 protsenti vähem vääveldioksiidi.

Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu ütles kulude arvutuse tuginedes et ühe tonni kauba vedamine 100 kilomeetrit mööda raudteed võtab neli korda vähem kütust kui sama kauba vedamine mööda maanteed. "LNG-vedurite kasutuselevõtt nihutab selle vahe veelgi suuremaks," lisas ta.

"Investeerime veerand miljonit eurot ning alustame pilootveduri ehitamist, et pärast testimisperioodi lõppu sama tehnoloogiat rakendada kõigile meie liinivedusid teostavatele veduritele," tutvustas Toomsalu Operaili plaane. "Esimese veduri tootmise kulu on suurem, kuid edaspidi on LNG-paagi ja -süsteemide lisamine kahtlemata märksa odavam."

Loe lisaks
Operail alustab kaubavedusid Soomes

Ameerika Ühendriikide päritolu General Electric C36 veduri ümberehitamisprotsess näeb ette 17 000 liitrise kütusepaagi jagamist kaheks – pool jääb diiselkütusele ning teine pool LNG-le – ning uute süsteemide lisamist. LNG-veduri infosüsteemid talletavad kogu informatsiooni kütuse tarbimise kohta ning andmeid analüüsides on võimalik veelgi suurendada kokkuhoidu.

Esimene LNG-vedur peaks valmima järgmise aasta kevadel ning esimesed testsõidud peaksid toimuma 2020. aasta suvel. Vajalike kooskõlastatuste järel Eesti Raudtee ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poolt peaks vedur asuma liinivedusid teenindama 2020. aasta lõpus.

DiGAS on Läti pealinnas Riias asuv kahekütuselistele lahendustele keskenduv inseneribüroo. Praegu arendab DiGas oma kahekütuselist süsteemi NYSMART projekti raames. Projekti rahastamist toetab Euroopa Liidu teadus- ja innovatsiooniprogramm Horisont 2020 toetuslepinguga nr 784620.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077