Järjekorralt 20. Eesti aasta auto valimise kuus finalisti on selgunud: Audi e-Tron, BMW 3.seeria, Kia Xceed, Mazda3, Renault Clio ja Toyota RAV4. Esmakordselt on finaalis ka elektriauto.
Eesti aasta autoi valimisi korraldava ajakirja Tehnikamaailm peatoimetaja Tõnu Ojala tunnistas, et kui eelmisel aastal ei jäänud palju puudu, et finaali pääsenuks Nissan Leaf või Jaguar I-Pace, siis seekord suutis Audi e-Tron esimese elektriautona finaali jõuda.
Ainsana tänavustest finalistidest on juba ette näidata Eesti aasta auto tiitel BMW 3.seerial. Aasta oli siis 2006. Läbi 19 aasta on enim tiitleid Škodal, kokku neli. "Kolm esikohta on Opelil ning kaks Peugeot´l, Volkswagenil ja Renault´l, kuid viimasel on nüüd tänu Clio finaali jõudmisele võimalus Opeli kõrval kerkida," nentis Ojala.
Eesti aasta auto valimine sai alguse 2001. aastal, mil esimese tiitli noppis tollasel Eesti autoturul ilma teinud Peugeot 206. Kes võtab tiitli üle lõppeva aasta laureaadilt Kia Stingerilt, selgub novembri lõpuks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.