• 02.09.19, 13:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üha enam liiklusõnnetusi juhtub sõidurajalt välja kaldudes

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohasel on viimase nelja aasta jooksul vastassuunda kaldumise tõttu põhjustatud liiklusõnnetuste arv kasvanud 40 protsenti ja kokkupõrked reastumisel 27 protsenti. Liiklusmärkide, teepiirete ja ehitiste kahjustamine on suurenenud kolmandiku võrra.
Kevadel toimus Tallinna-Tartu maanteel Puiatu külas ühe hukkunuga liiklusõnnetus, mille põhjustas vastassuunavööndisse kaldunud kaubik.
  • Kevadel toimus Tallinna-Tartu maanteel Puiatu külas ühe hukkunuga liiklusõnnetus, mille põhjustas vastassuunavööndisse kaldunud kaubik.
  • Foto: Scanpix
LKF-i juhi Mart Jesse hinnangul on nende liiklusõnnetuste peamisteks põhjusteks liiga suur sõidukiirus ja autojuhtide kõrvalised tegevused sõidu ajal, eriti nutiseadme kasutamine.
„Võrreldes varasemate aastatega on tänavu esimesel poolaastal hakanud rohkem toimuma kokkupõrkeid vastutuleva sõidukiga, kus vähemalt üks autodest ei mahu enda suunavööndisse ning põhjustab kokkupõrke ilma suunatuld näitamata. Kui liiklusõnnetus juhtub reastumisel, kõrvalrajale või vastassuunda kaldumisel, siis selle põhjuseks võib olla autojuhi tähelepanu hajumine kõrvaliste tegevuste tõttu,“ ütles Jesse.
„Septembris, mil lapsed hakkavad jälle koolis käima ja liiguvad tänavatel enam, peaksid autojuhid olema eriti tähelepanelik. Kui laps ja autojuht mõlemad jälgivad liikluse asemel nutitelefoni, siis on õnnetuste oht suur,“ rõhutas Jesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Politsei- ja Piirivalveameti statistika kohaselt sai eelmisel aastal liikluses vigastada 266 last ja kaks last hukkus.
„Hiljuti oli meil kurb näide, kus lapsevanem pööras roolis olles kogu tähelepanu lapsele ning auto sõitis teelt välja. Kannatada said nii juht kui laps,“ ütles ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juht Caterina Lepvalts. „Segaja võib ootamatult ilmuda ka lahtisest autoaknast. Näiteks ühele juhile lendas silma mesilane, teda silmast tõrjudes keeras aga juht auto vastassuunda. Kokkupõrkes vastutuleva sõidukiga said viga mõlemad juhid ja üks kaasreisija,” tõi Lepvalts näite.
Liiklusõnnetuste tagajärjed on reeglina seda raskemad, mida suurematel sõidukiirustel need juhtuvad. Seetõttu on raskemaid õnnetusi maanteedel rohkem. Ka linnades juhtub liiklusõnnetusi, kus inimesed saavad viga või hukkuvad. Tallinnas toimub aastas keskmiselt 500 isikukahjuga liikluskindlustusjuhtumit, Tartus ligi 100, Pärnus 50 ja Narvas 40 ringis. Lisaks on kolmandiku jagu selliseid inimvigastustega liiklusõnnetusi, mis ei kajastu liikluskindlustuse statistikas.
Inges Kindlustuse juhatuse esimees Voldemar Vaino tõi näite inimvigastustega lõppenud liiklusõnnetusest. „Sõiduk kaldus juhtimise ajal nutitelefoni kasutamise tõttu vastassuunavööndisse ja põrkas seal kokku teise sõidukiga. Liiklusõnnetuses said vigastada kolm inimest ja tekkis mitmekümne tuhande eurone kahju,“ selgitas Vaino.
Aastatel 2015-2018 kasvas liikluskindlustusjuhtumite arv 11 protsenti. Eelmisel aastal toimus Eestis kokku 32 400 liikluskindlustusjuhtumit, mille keskmine kahju oli 2000 eurot. Mullu oli Eestis neli liiklusõnnetust, mille kahju oli üle miljoni euro.
LKF on liikluskindlustuse registri pidaja, liikluskindlustuse garantiifond, Eesti rohelise kaardi büroo ja liikluskindlustuse lepinguta sõidukite sundkindlustaja. LKF hüvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jäänud sõidukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele