• 10.07.19, 10:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurim põud rahvusvaheliste vedude autojuhtidest

Kõige rohkem on puudu just rahvusvaheliste vedude autojuhtidest. Kuigi samas valdkonnas tööd otsivaid inimesi on, soovivad nad pigem teha siseriiklikke sõite ning tööandjatel tuleb rahvusvahelistele vedudele leida töötajad väljastpoolt, ütles töötukassa teenusejuht Livia Laas.
Suurim põud rahvusvaheliste vedude autojuhtidest
  • Foto: Andras Kralla
Töötukassa värske tööjõuvajaduse baromeeter tõi esile, et turul on väga suur hulk ametialasid, kus on tööjõupuudus ehk tööandjatel on raske endale sobivaid töötajaid leida. Kõige rohkem on puudu just rahvusvaheliste vedude autojuhtidest. Kuigi samas valdkonnas tööd otsivaid inimesi on, soovivad nad pigem teha siseriiklikke sõite ning tööandjatel tuleb rahvusvahelistele vedudele leida töötajad väljastpoolt, ütles töötukassa teenusejuht Livia Laas.
IT-valdkonnas on raske leida kõrgema taseme spetsialiste, aga näiteks andmesisestajaid on tööjõuturul hoopis üle.
Laas ütles, et palju on räägitud probleemidest Ida-Virumaal, näiteks sellest, et paljud õmblejad kaotasid töö, samas on Ida-Virumaal jätkuvalt tööandjatel raske leida inimesi õmbleja kohale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laas tõi esile, et töötajate puudujääk on ka ehituses, tootmises ja tööstuses, klienditeeninduses (sh toitlustuses) ning meditsiinis (sh ka hooldustöötajad).
Laas ütles, et nii mõnelgi juhul on töötajate puudujääk tingitud sellest, et valdkond ei ole noorte hulgas populaarne (nt toomine) ning seetõttu on tööandjal töölt lahkuvatele inimestele keeruline asendajaid leida. "Keerulisem on ka ametikohtadel, kus üleüldine palgatase on pigem madal, kuid töö oma olemuselt raske ning väsitav (hooldustöötajad, klienditeenindajad)."
Tema sõnul on paljude ametite puhul probleemiks tööle pääsemine. "Maainimestel on sageli võimatu tööle saada, sest ühistransport vajalikel kellaaegadel puudub," lausus ta. Veel tuuakse probleemidena välja vahetustega töö, pikad tööpäevad, töötasu, mis ei vasta töötaja ootustele, ja ebapiisav kvalifikatsioon.
Ülearu on aga kontoritöötajaid - raamatupidajaid, sekretäre, juhiabisid. "Tegemist on töökohtadega, mis on tööotsijate hulgas üsna populaarsed ja ka koolidest tuleb pidevalt juurde just sama valdkonna inimesi. Samal ajal toimub erinevate tööprotsesside automatiseerimine, mis muudab just antud ametialade töötajate tööülesandeid ning mistõttu on töötajatel keeruline tööd leida," rääkis Laas.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele