Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud rahvusvahelise uuringu järgi on Eesti e-ostlejatele netikaupluste vahel valikut tehes kõige olulisemaks kriteeriumiks tasuta transport ja igakülgne läbipaistvus toodete kirjelduse, maksumuse ja transpordi osas.
„Üleüldiselt võib öelda, et enamike küsitletud kriteeriumite osas on klientide nõudlikus tõusnud. See tähendab, et kliendid on üha valivamad ning piirid selgemate eelistuste ja nõudmiste osas netipoodidele on hägustumas,“ märkis DPD Eesti E-ärisuuna juht Margot Posti. „Kuigi hetkel on netiostlejatele veel ülekaalukalt olulisem kõik transpordiga ning läbipaistva hinnastamisega seotud kriteeriumid.“
Netiostude tegemise puhul märgiti kõige olulisemaks kriteeriumiks tasuta transpordi võimalust (30%), toodete detailset kirjeldust (27%), kõrgelt hinnati ka läbipaistvat kauba- (23%) ja transpordi (16%) hinnastamist ning laia transpordi ja paki kätte saamise koha valikut (18%).
Detailse tootekirjelduse olemasolu peetakse eriti oluliseks just moe-, ilu- ja tervisekaupade puhul. Möödunud aasta uuringuga võrreldes on oluliselt tõusnud ka nõudlikkus tasuta tagastamise (16%) olemasolu osas.
„Eesti inimeste jaoks pole uuringu järgi isegi nii oluline, et kaupa tellides oleks olemas lai valik, kuhu ja kuidas oma pakki tellida saab (kulleriga koju, pakiautomaati, ise järele minemine jne). Laia valiku olemasolu ei mängi vähemalt rolli sellisel juhul, kui on olemas pakiautomaadi valimise võimalus, kuna jätkuvalt on Eesti inimesed Euroopas kõige usinamad pakiautomaatide kasutajad ja oma saadetisi on sinna tellinud 80 protsenti e-ostlejatest,“ märkis Posti. Seevastu mujal Euroopas laseb tervelt 84% inimestest enda internetist tellitud kauba tuua kulleriga koju.
„Selline suur eelistuste erinevus on ka põhjus, miks näiteks Euroopa netiostlejale on enne ostu tegemist väga oluline teada, milline ettevõte tema pakki transportima hakkab (72%), aga meie ostlejatest on see oluline vaid 39%-le,“ lausus Posti ja lisas, et ilmselt on sellise suure erinevuse üheks põhjuseks see, et meie poodides on enamasti transpordi pakkuja informatsioon kohe välja toodud ja see on meie ostjatele normaalsus. Välismaistes poodides on tihti aga kirjas üksnes transpordi aeg ja koht, kuid puudub informatsioon, kes transporti teostab.
„Tegelikult peaks aga teadlikule kliendile ka info transpordi pakkuja kohta korda minema. Näiteks samas küsitluses märkis 13% vastanutest, et neile on tähtis, et nad saaksid tellimust tehes valida, kas nad saavad paki kätte samal päeval, järgmisel päeval, nädalavahetusel jne. Kõik ettevõtted siin võrdseid võimalusi pakkuda ei saa ja mängu tulevadki juba erinevate ettevõtete poolt pakutavad lahendused ja iseteeninduskeskkonnad. Näiteks DPD iseteeninduskeskkond annab väga suure vabaduse ja võimaluse oma saadetise kätte saamise aega ja kohta jooksvalt muuta.“
„Keskkonnateadlikumale kliendile võiks aga olla oluline ka sellealane info transpordipakkujate osas. Näiteks DPD on seni ainukene logistikaettevõte, kelle kõik pakid on süsiniku neutraalsed. Mõni konkurent loodab sellise tasemeni jõuda alles aastaks 2050.“
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.