„Eesti on endiselt huvitatud võimalikest reisirongiühendusest Pihkva-Petseri-Koidula suunalt, mille saab omakorda ühendada Tartu ja Tallinnaga,“ kinnitas majandus- ja taristuminister Taavi Aas kohtumisel Venemaa transpordiministri Yevgeny Dietrichiga.

- Ministrite kohtumine Peterburis.
- Foto: MKM
Taavi Aas kohtus Yevgeny Dietrichiga läinud nädalal toimunud Peterburi majandusfoorumil. Kohtumisel lepiti kokku kahe riigi transpordikomisjoni töö jätkamine.
Aas kinnitas Vene kolleegile, et Eesti jätkab edaspidigi investeerimist raudtee taristusse, sealhulgas tagab Tallinn-Narva suunal sõidukiirused 120-135 kilomeetrit tunnis.
„Ühtlasi on oluline jätkata koostööd, et vähendada piiritoimingutele kuluvat aega ja kiirendada seega reisijate liikumist kahe riigi vahel,“ sõnas Aas. Minister lisas, et Eesti on endiselt huvitatud võimalikest reisirongiühendusest Pihkva-Petseri-Koidula suunalt, mille saab omakorda ühendada Tartu ja Tallinnaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks tõi minister Aas välja, et lisaks reisijate veole on võimalik edasi arendada ka raudtee kaubavedude koostööd. „Näen perspektiivi kasvatada transiiti läbi Eesti. Meil on piisavalt vabu võimsusi nii raudteel kui ka sadamates kaupade kiireks ja kvaliteetseks käitlemiseks,“ ütles Aas.
Lisaks arutasid raudtee otseühenduse kokkuleppe uuendamise, maanteetranspordi korraldamise kokkulepe ajakohastamise ning lennu- ja laevaühenduste teemadel. Minister Aas tõstatas ka liisinguautode piiriületuse probleemi, millele Venemaa lubas tolli tähelepanu pöörata.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.