Alates 3. juunist võtab Maanteeamet kasutusele uued teooriaeksami küsimused. Kui varem võis olla ühel küsimusel mitu õiget vastust, siis nüüd on igal küsimusel ainult üks õige vastus.
Uued teooriaeksami küsimused käsitlevad endiselt liiklusohutuse, liiklusreeglite, liikluspsühholoogia ja tehnoseisundi teemasid. Näiteks liiklusohutust puudutavates küsimustes tuleb analüüsida erinevaid liiklussituatsioone.
„Eksam ei lähe ühe vastusevariandi tõttu lihtsamaks. Küsimustele vastamisel tuleb lugeda hoolikalt küsimust ja vastata sellele, mida on konkreetselt küsitud,“ selgitas eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.
Tihti on sõidueksami mittesooritamise põhjuseks juhikandidaadi nõrk teoreetiline ettevalmistus ja õpitud teooria rakendamine liikluses. Liiklemine eeldab tugevaid teoreetilisi teadmisi ning uued teooriaeksami küsimused kontrollivad, kas testi lahendaja suudab liiklusest aru saada, et hiljem sõidueksam edukalt sooritada.
„Uued küsimused on kooskõlas kehtiva seadusandlusega, reeglitega ja koolis õpituga. Teooria- ja sõidueksam peaks igale juhikandidaadile olema ühekordne positiivne sooritus,“ lisas Vanamõisa.
Teooriaeksami küsimused on konfidentsiaalsed ning eksamineeritav saab nendega tutvuda eksamil. Maanteeamet võttis 2018. aastal vastu 34 329 teooriaeksamit ja selle läbis 67% eksamineeritavatest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.