2020. aasta lõpuks valmivale Kose-Võõbu lõigule rajatakse Eesti esimesed kolm samatasandilist loomade ületuskohta. Tegu on 300-meetriste lõikudega, kuhu on paigaldatud postid radaritega, mis kaardistavad ümbritsevad ala.
- Kose-Ardu teelõigu algus. Foto: Maanteeamet
Kui loom hakkab metsast teele lähenema, saadab radar hoiatuse, mis jõuab muutuva teabega liiklustahvlile, nii et autojuht näeb hoiatust ja saab vajadusel kiirust vähendada.
Põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Tüki sõnul on radarid testperioodil hästi töötanud ning pildistanud üles nt põdrad, kitsed, rebased, kährikud ja isegi ühe ilvese.
Kolm 300-meetrist lõiku valiti välja loomastiku uuringu põhjal, mis näitasid ära piirkonnad, kus loomad kõige rohkem liiguvad. Tükk kinnitas, et taoline lahendus on odavam kui ökoduktide rajamine ning seetõttu seda eelistataksegi. Ökodukte rajatakse Kose-Võõbu lõigule kaks.
Praegu testivad Kose-Ardu lõigul loomaradari süsteemi tee-ehitajad, kuid tee valmides peaks kogu info radaritest ja kaameratest jõudma liiklusjuhtimiskeskusesse. Metsas on loomade tuvastamiseks üleval nii radarid kui infrapunasüsteemid ning kui süsteem tuvastab liikumise, siis teeb kaamera liikuvast objektist pildi.
Janar Tüki sõnul pole veel täpselt selge, kuidas kogu süsteem tööle hakkab, kuid eesmärgiks on, et see oleks võimalikult palju automatiseeritud. Muutuva teabega infotablood ja liiklusmärgid paigaldatakse kogu Kose-Võõbu lõigule, neid tuleb sinna vastavalt kuus ja 22.
Allikas: ERR
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele