Maailma suurim energiafirma ütleb, et elektriautod pole valmis traditsioonilist sisepõlemismootorit transpordisektoris veel asendama, vahendab CNBC.

- Saudi Aramco.
- Foto: Reuters
Transporditööstus moodustas mullu naftanõudlusest enam kui poole. Morgan Stanley prognoosib, et 2025. aastaks tõuseb globaalne elektriautode arv 36 miljonini. IHS Markiti analüüsist selgub, et 2040. aastaks on 30 protsenti müüdud autodest elektrilised.
Bensiini- ja diiselautode väljavahetamine on tekitanud spekulatsioone, et nõudlus nafta järele võib järsult taanduma hakata.
Saudi Araabia suurima naftafirma Saudi Aramco tehnoloogiajuht Ahmad Al Khowaiter ütles Genfi autonäitusel, et elektriautod niipea bensiini- ja diiselautosid asendama ei hakka.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Prognoosijate konsensus on selline, et sisepõlemismootor ei kao järgnevate kümnendite jooksul kuhugile,” seletas ta. “Me arvame, et sajandi keskpaigaks on 90 protsenti autodest jätkuvalt sisepõlemismootoriga.”
Al Khowaiter ütleb, et Saudi Aramco üheks eesmärgiks on vähendada bensiini- ja diiselautode emissioone. Keskpikas perspektiivis on see saaste vähendamiseks tema arvates parim variant.
“See on meie vastutus. Peame autotootjatega koostööd tegema,” nentis ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.