Äärmiselt tasavägises võistluses napsas Alpine 110 ees Euroopa aasta auto tiitli Jaguar I-Pace. Kolmandal kohal platseerunud Kia Ceed jäi neist vaid kolme punkti kaugusele.

- Võidukarika võttis vastu Jaguari peadisainer Ian Callum.
- Foto: caroftheyear.com
Nii Jaguar I-Pace kui Alpine 110 said žüriilt võrdselt 250 punkti, kuna aga Jaguaril oli antud rohkem maksimumpunkte kui Alpinele, kuulus võitjakarikas temale. Kia Ceed teenis kolmandana 247 punkti, millest omakorda ei jäänud väga kaugele maha Ford Focus, mille skoor oli 235 punkti.
Citroen C5 Aircross platseerus finalistide seas 210 punktiga neljandal kohal, Peugeot 508 sai 192 ja Mercedes-Benz A-klass 116 punkti.
Euroopa Aasta auto tehti traditsiooniliselt teatavaks Genfi autonäituse pressipäeva eelsel õhtul, külalistele avab näitus uksed kolmapäeval, 6. märtsil. Tiitlivõitja Jaguar ise autonäitusel väljas ei ole, nagu ka kolmanda koha saanud Ford.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tänavusel näitusel on pea igal autotootjal väljas oma visioon lähituleviku elektriautost, samuti tuleb maailmaesitlusele mitmed linnamaasturid, nagu näiteks Mitsubishi ASX, Mazda CX-3, Škoda Kamiq, Ssangyong Korando, Cupra Formentor jt. Oma uusi mudelipõlvkondi esitlevad ka Peugeot 208, Renault Clio jt.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.