8. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Venipaki saadetiste arv kasvas Balti riikides enam kui viiendiku võrra

Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas.
Foto: Venipak
Lõppenud aasta oli kiirkulleriteenuseid pakkuvale ettevõttele Venipak suure kasvu aasta – saadetiste arv suurenes 2017. aastaga võrreldes 21%. 2018. aastal ulatus kogu grupi käive 28,5 miljoni euroni ja suurenes 2017. aastaga võrreldes 31%.

Ettevõtte juht Justas Šablinskas ütleb, et eelmisel aastal juurutas ettevõte palju kvaliteedi parandamise ja protsesside optimeerimisega seotud uuendusi.

„Möödunud aasta oli meie ettevõttele eriti edukas ja mitte ainult seetõttu, et vedasime rohkem saadetisi kui üle-eelmisel aastal. Kasvu oleks raske loota lisainvesteeringuteta. Investeerisime kullerite ja kõigi töötajate tööriistadesse, kvalifikatsiooni tõstmisesse, jätkasime edukalt autopargi uuendamist ja uute terminalide avamist. See tagab, et saame teenust osutada kvaliteetsemalt, samas on meil hea meel, et kliendid usaldavad meid aina enam,“ nendib Šablinskas, kelle sõnul ulatub ettevõtte käive tänavu pea 40 miljoni euroni: „Uued projektid ja laienemine uutesse riikidesse tagab selle, et ettevõtte tulu peaks ka edaspidi kasvama.“

Ettevõte vedas 2018. aastal 2017. aastaga võrreldes Leedus enam kui 15%, Lätis enam kui 32% ja Eestis enam kui 62% saadetisi.

Venipaki müügidirektor Tomas Raišelis sõnab, et finantsandmete kohaselt moodustas siseriiklike saadetiste transport 2018. aastal Leedus 21% ja Lätis 19%. Eestis kuulub Venipakile praegu vaid väike turuosa, kuid Eesti allüksus on saavutanud 60–80% kasvu ja liigub eesmärgi poole saada enda kätte 15% turust.

Saatjate arv suurenes

Justas Šablinskase sõnul suurenes eelmisel aastal nii saadetiste kui ka saatjate ja saadetisi saavate isikute arv. Venipaki juht ütleb, et ettevõtte üks peamisi eesmärke on e-kaubanduse jätkuv kasv.

„Internetimüügi mahud on jätkuvalt muljetavaldavad. Euroopa Liidus kasvab internetimüük igal aastal 10–12%, erandiks pole ka Balti riigid. Igal aastal tunneme aina kasvavat vajadust, et ostja saaks oma kauba kätte kiiremini ja usaldusväärsemalt, seetõttu oleme mõningaid protsesse katsetanud just e-kaupluste klientide peal,“ selgitab Šablinskas.

Suurenes kättesaamispunktide arv ja kasvasid investeeringud uuendustesse

Venipaki juht ütleb, et soovides rahuldada tarbijate aina kasvavaid vajadusi, mis on seotud e-kaupluse mahtude kasvuga, suurendatakse saadetiste kättesaamispunktide arvu pidevalt. Praegu on ettevõttel Balti riikides 282 punkti, neis 157 Leedus, 80 Lätis ja 45 Eestis.

„Peame aina rohkem arvestama tarbijate vajadustega. Näeme, et saadetiste kättesaamispunktid tasuvad end ära, seetõttu kavatseme sel aastal nende võrku laiendada, eriti Lätis ja Eestis,“ sõnab Šablinskas ja lisab, et Venipak saavutas suure läbimurde, investeerides protsesside optimeerimisse ja IT lahendustesse.

„Venipak investeerib juba ammu IT lahendustesse, kuna arvame, et protsesside optimeerimine – nii saadetiste sortimise terminalides ka kullerite töös – tasub end ära. IT lahenduste abil saame pakkuda klientidele kvaliteetsemaid teenuseid. Saadetiste kohaletoimetamise kvaliteet ja kiirus on tunduvalt suurenenud ning klientide tagasiside meie teenuste kohta on väga hea.“

Ettevõtte juhi sõnul üritavad kiirkullerteenuste pakkujad kogu maailmas püsida konkurentsis just innovaatiliste lahenduste abil.

„2018. aastal nägime, kui tugevalt muudavad infotehnoloogia ja uuendused seda sektorit. Euroopas ja Ameerikas hakatakse kasutama innovaatilisi tehnoloogiaid, aina rohkem eksperimenteeritakse lendavate droonidega ja saadetiste kohale toimetamisega autonoomsete vahendite abil. Meie üks viimaseid innovaatilisi tooteid, mida esitlesime ühe esimesena maailmas Leedu turul ja mida hakkasime edukalt kasutama veel 2016. aastal, on Venipak Drive. Venipak Drive’i projekt põhineb crowdsoursing’ul, mis tähendab, et saadetised viivad kohale tavalised inimesed, mitte kullerettevõtte töötajad. Seda projekti arendatakse edasi, Leedus on kavas hakata seda kasutama ka aina populaarsemaks muutuva „sama päeva“ kohale toimetamise teenuse jaoks. Kavatseme Venipak Drive’i tuleval aastal viia ka Lätti ja Eestisse ning teistesse riikidesse, kus hakkame tegutsema. Nii et uus aasta tuleb uuenduste poolest tõeliselt huvitav,“  on Šablinskas veendunud.

Ettevõte Venipak on üks suuremaid kiirkullerteenuseid pakkuvaid ettevõtteid Balti riikides, kes tegutseb Leedus, Lätis ja Eestis, omab esindusi Poolas ja lähiajal alustab tegevusega ka Saksamaal.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077