Erakondade valimisprogrammide nõrga merenduspoliitilise sisu tõttu koostas merendusajakiri Meremees Eesti merenduspoliitika valimiskompassi eelseisvateks Riigikogu valimisteks.
Merenduspoliitika valimiskompassi abil on võimalik leida oma merenduspoliitilistele vaadetele kõige enam vastav erakond. Kompassi aluseks olev küsimustik saadeti kõigile kümnele 2019. aastal Riigikogu valimistel osalevale erakonnale, ainsana ei saatnud valimiskompassi oma seisukohti Elurikkuse Erakond. Merenduspoliitika valimiskompass koosneb 14 väitest, mida saab valimiskompassi kasutaja kas toetada, mitte toetada või valida neutraalse positsiooni.
„Analüüsisime erakondade valimisprogramme merenduse vaatevinklist ka enne eelmisi Riigikogu valimisi, kuid seekord selgus, et võrreldes möödunud valimistega ei ole olukord sugugi paremaks muutunud, pigem vastupidi. Kuna erakondade valimisprogrammide koostajatel kipub merendusalast pädevust nappima, siis tekkis idee sarnaselt teistele valdkondadele koostada hoopis merenduspoliitika valimiskompass ehk anda erakondadele ette nimekiri tegelike muredega, mille kohta oma seisukohad kujundada,“ selgitab merenduskompassi koostamise tagamaid ajakirja Meremees toimetaja ja merenduspoliitika valimiskompassi koostaja Tauri Roosipuu. „Loodetavasti jõuab tänu valimiskompassile mõni selle punkt ka sõlmitavasse koalitsioonilepingusse,“ lisas Roosipuu.
Merenduspoliitika valimiskompassist leiab väited, mis puudutavad riigi mereliste ülesannete täitmist ja merendussektori konkurentsivõimet. Kõik väited ei ole kitsalt merendusega seotud, vaid puudutavad ka riigi julgeoleku-, sisejulgeoleku-, haridus-, õigus-, sotsiaal- ja maksupoliitikat. Peamiselt on kasutatud väited sellised, mis eeldavad lisaks asutuste igapäevasele eelarvele täiendavaid investeeringuid või mille elluviimine vajab poliitilist tahet, valdkondadeülest kokkulepet ja otsustamist riigi kõrgemal juhtimistasemel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti merenduspoliitika valimiskompassi leiab veebist:
bit.ly/merenduskompassSeotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.