Majandus- ja taristuminister Kadri Simson tegi riigikogu majanduskomisjonile ettepaneku täiendada riigikogu menetluses olevat liiklusseaduse eelnõu, et raskeveokite tehnoülevaatust oleks võimalik teha ka teistes Euroopa Liidu riikides pärast kahepoolsete lepete sõlmimist.

- Välismaal vedusid teostavad raskeveokid ei peaks ülevaatuse ajaks Eestisse naasma.
- Foto: Pexels
Simsoni sõnul suurendab ettepanek rahvusvahelisi vedusid tegevate transpordiettevõtjate konkurentsivõimet, kel avaneks võimalus teha oma autodele tehnoülevaatus ka väljaspool Eestit. „Eelkõige on täna probleem selles, et transpordiettevõtetel, kelle masinapark asub teenuse pakkumiseks välismaal, tuleb teatud aja tagant sõita kõikide masinatega Eestisse tehnoülevaatusele,“ ütles Simson.
„Lisaks ebaefektiivsele ajakasutusele toob auto ajutine tagasi toomine Eestisse täiendavalt kaasa finantskulutusi, kuna ühe tühisõidu maksumuseks Kesk-Euroopast Eestisse ning tagasi on hinnanguliselt 2000 eurot,“ lisas minister.
Muudatus võimaldab tulevikus Eestis registreeritud sõidukile teha ülevaatust riikides, kelle tehnoülevaatuse nõuded on vähemalt samaväärsed kui Eestis. Maanteeametile antakse muudatusega õigus sõlmida koostöökokkuleppeid teiste liikmesriikidega, kelle tehnoülevaatust hakataks tunnustama Eestis registreeritud raskeveokite puhul.
Ühtlasi määratletakse koostöölepingus ära kindlad isikud, kellel võimaldatakse vastavat tehnoülevaatust läbi viia. Enne vastava lepingu sõlmimist hindab Maanteeamet liikmesriigi vastavaid nõudeid ja teostab vajadusel määratud isikutele põhjaliku koolituse ning väljaõppe.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.