Majandus- ja taristuminister Kadri Simson tegi riigikogu majanduskomisjonile ettepaneku täiendada riigikogu menetluses olevat liiklusseaduse eelnõu, et raskeveokite tehnoülevaatust oleks võimalik teha ka teistes Euroopa Liidu riikides pärast kahepoolsete lepete sõlmimist.
- Välismaal vedusid teostavad raskeveokid ei peaks ülevaatuse ajaks Eestisse naasma. Foto: Pexels
Simsoni sõnul suurendab ettepanek rahvusvahelisi vedusid tegevate transpordiettevõtjate konkurentsivõimet, kel avaneks võimalus teha oma autodele tehnoülevaatus ka väljaspool Eestit. „Eelkõige on täna probleem selles, et transpordiettevõtetel, kelle masinapark asub teenuse pakkumiseks välismaal, tuleb teatud aja tagant sõita kõikide masinatega Eestisse tehnoülevaatusele,“ ütles Simson.
„Lisaks ebaefektiivsele ajakasutusele toob auto ajutine tagasi toomine Eestisse täiendavalt kaasa finantskulutusi, kuna ühe tühisõidu maksumuseks Kesk-Euroopast Eestisse ning tagasi on hinnanguliselt 2000 eurot,“ lisas minister.
Muudatus võimaldab tulevikus Eestis registreeritud sõidukile teha ülevaatust riikides, kelle tehnoülevaatuse nõuded on vähemalt samaväärsed kui Eestis. Maanteeametile antakse muudatusega õigus sõlmida koostöökokkuleppeid teiste liikmesriikidega, kelle tehnoülevaatust hakataks tunnustama Eestis registreeritud raskeveokite puhul.
Ühtlasi määratletakse koostöölepingus ära kindlad isikud, kellel võimaldatakse vastavat tehnoülevaatust läbi viia. Enne vastava lepingu sõlmimist hindab Maanteeamet liikmesriigi vastavaid nõudeid ja teostab vajadusel määratud isikutele põhjaliku koolituse ning väljaõppe.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.