Eesti kapitalil põhineva iduettevõtte CarGet eesmärgiks on täita tühimik Lõuna-Aafrika Vabariigi turul pakkudes sealsetele klientidele võimalust soetada kasutatud autosid.
Praeguse seisuga ei võimalda Lõuna-Aafrika pangad isegi paljudel keskmise sissetulekuga inimestel endale sõidukit soetada, kuid suure pindalaga ent puuduliku ühistranspordivõrgustikuga riigis kärbib see oluliselt inimeste liikumis- ja töötamisvõimalusi.
CarGet ärimudeli kohaselt ostab ettevõte kliendi soovitud sõiduki ning hakkab seda kindla kuumakse eest välja rentima. Kui auto hind langeb lõpuks ostjale taskukohaseks, saab ta selle jääkväärtusega välja osta.
„Suletud autoturu tingimustes on seal isegi kasutatud autode hinnad enamikule inimestest kättesaamatult kõrged ning teatud mõttes on CarGet loonud täiesti uue turusegmendi. Lõuna-Aafrika teedel liigub ühtekokku umbes 11 miljonit autot. Meie eesmärgiks on saavutada 1% koguturust ehk ühtekokku tahame osta ligikaudu 100 tuhat autot,“ ütles CarGet-i tegevjuht Eerik Oja.
Lõuna-Aafrikas tegevust alustades ei piirdunud CarGet vaid uudse ärimudeliga vaid kasutab selle realiseerimiseks ka Eesti päritolu tehnoloogiat. „Süsteemi selgroog on arendatud Eestis ja kõik protsessid on digitaliseeritud, mis sealse turu tingimustes on harukordne. See võimaldab meil pakkuda oma toodet tõhusamalt ning nõnda ka kiiremini laieneda,“ ütles Oja.
Juba esimese poolaastaga katsid klientide kuumaksed CarGet-i igakuised tegevuskulud ning nõudlust silmas pidades on kasvu tagamiseks kavas ka edaspidi kaasata Eesti kapitali.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.