GPS jälgimissüsteem võib jätta jalameheks

Nupp on aga käima ei lähe! Liigne koormus akule võib sellise olukorra tekitada juba mõne päevaga.
Nupp on aga käima ei lähe! Liigne koormus akule võib sellise olukorra tekitada...

Sagenenud autovarguste vastu võitlemisel on üheks soovituseks paigaldada autodele GPS jälgimissüsteem, mis eriti talveoludes võib aga osutuda auto akule liigselt koormavaks.

Politsei tabas Tartumaal Leedu päritolu autovarga, kes koos kaaslasega kasutas ära sõidukite võtmevaba süsteemi nõrkust ning üheskoos üritati viia kaks autot üle riigipiiri enne, kui omanik vargusest üldse teada oleks saanud. Sarnane vargustelaine oli Pärnus ka septembris.

„Arvestades, et aastate jooksul on Eestis varastatud autode arv kukkunud tohutult, siis seda enam paistavad silma sellised elukutseliste ja organiseeritud varaste n-ö hoogtööd,“ märkis Salva Kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt.

„Kui veel 10 aastat tagasi oli Eestis vargusi aastas üle tuhande, siis praeguseks on see kahanenud kuni paarisaja sõidukini.“

Kivirüüdi sõnul on selliste varguste puhul kahjud üldjuhul suured, sest autod on tavaliselt uued ning paraku võimalus sõiduk tagasi saada on väike, kuigi politsei tubli rahvusvahelise töö tulemusena on ka positiivseid näiteid.

„Autoomanikud saavad aga ise palju ära teha selliste varguste vältimiseks. Olulisemaks märksõnaks on siin oma võtmete kaitsmine,“ selgitas Salva kindlustusdirektor.

„Peamine on, et võtit ei tohiks hoida kohe välisukse juures, sest vargad võimendavad spetsiaalse seadmega ukse tagant võtme signaali autoni ja sõidavad lihtsalt minema. Lisaks tuleks silmad lahti hoida piirkonnas ringi tiirutavate kahtlaste välismaiste numbrimärkidega sõidukite osas.“

Ühe soovitusena toob Kivirüüt välja ka GPS jälgimissüsteemi kasutamise, mis suurendab tuntavalt sõiduki hilisemat leidmise võimalust.

Jalameheks 3-4 päevaga

Kahtlemata on tegemist on ühe tõhusaima kaitsevahendiga, kuid nende paigaldamisel tasub kindlasti uurida, kuidas see süsteem täpselt töötab?

Rentest AS klienditeeninduse juht Gert Vatt tunnistas täna eetris olnud Äripäeva raadiosaates „Ärikliendid roolis“, et nende autopargis on enam kui 1500 sõidukit ja üsna igapäevaseks probleemiks on saanud akuprobleemid autodega, millele on paigaldatud GPS jälgimissüsteemid.

„Isegi praeguste ilmadega, kui väljas on plusskraadid, piisab, kui auto seisab 3-4 päeva parklas ja enam ta käima ei lähe,“ tunnistas Vatt. „Need süsteemid on ikka päris suured energiatarbijad.“

Vatt soovitab süsteemi paigaldamisel uurida, kas see võimaldab ka sellist režiimi, mis paneb seadme süüte väljalülitamisel energiasäästlikku ooterežiimi. Seisvat autot ei ole reeglina vaja pidevalt jälgida ning need juhtumid, mil auto ilma käivitamata treileriga ära varastatakse, ei ole enam kuigi sagedased. Pigem kasutatakse kaugjuhtimispuldi info kopeerimist ja võtmeta käivitamist. Ehk nii kui autot sel moel varastama hakatakse, hakkab süsteem kohe uuesti täisvõimsusel tööle.

Võtmeta käivitamise puhul on veel teinegi nüanss, mis aku üleliigse koormuse tõttu võib jätta hommikul jalameheks. „Sellistel autodel kasutatakse geelakusid, mille soorituskõver on maksimaalne kuni lõpuni välja ja siis kukub täiesti ära. Vanematel autodel annab aku enda kesisest seisust juba varakult märku, geelaku aga ühel hetkel lihtsam enam käivita ja nii on,“ lisas teine saatekülaline, OÜ Tireman tegevjuht Hindrek Männik.

Eriti tähelepanelik tasub olla neil autoomanikel, kes kasutavad energiat kulutavaid lisaseadmeid, nagu eelmainitud GPS jälgimissüsteem või kaugjuhtimisega eelsoojendi. 

Männiku soovitus on, et enne talve tasub käia läbi mõnest remonditöökojast ning lasta aku seisukord üle mõõta. Kui see on juba üsna kehv, siis välja vahetada.

Samuti on tema sõnul kasulik vähemalt kord aastas aku maha võtta ja see korralikult täis laadida, sest tihtipeale sõidavad inimesed lühikesi otsi, mille jooksul ei jõua aku end korralikult täis laadida.

Kuula saadet Ärikliendid roolis: mida teha, et talv ei üllataks?

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1833123
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.0331636
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 59,06 -0.018622
Hiina jüaan CNY 7,66 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0044942
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094458
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0268234
India ruupia INR 80,87 0.0284502
Indoneesia ruupia IDR 15986,00 0
Islandi kroon ISK 135,51 0.0147612
Jaapani jeen JPY 125,50 0.055808
Kanada dollar CAD 1,50 0.0333868
LAV rand ZAR 15,93 0.0835742
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,58 0.1823527
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.2442346
Mehhiko peeso MXN 21,72 0.0889253
Norra kroon NOK 9,72 0.0720862
Poola slott PLN 4,33 0.0069295
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0009473
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0.013037
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0691324
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0088098
Taani kroon DKK 7,46 -0.0187642
Tai baht THB 35,31 0.064324
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0311781
Türgi liir TRY 5,99 0.1018721
Ukraina grivna UAH 30,73 0
Ungari forint HUF 317,30 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1153753
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0740375
Vene rubla RUB 74,61 0.1667472

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019